CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Ogólnie - Trabi na 230V

GrzegorzB - 2011-04-14, 22:32

Dzi¶ by³o o Trabim na pr±d w Teleexpresie (od 13`08``).
Qba - 2011-04-14, 22:54

Oooooch, ale obszerny materia³ zrobili...
Bary³ - 2011-04-15, 00:10

Aha by³o by³o...
Zasiêg 50km i Vmax 80km/h.
Ciekawe ile oni tam akumulatorów w³adowali i ile to wszystko wa¿y???
No i chyba najwa¿niejsze, ile to kosztowa³o??.....zapewne sporo takie aku nie s± tanie...

kuzyn353 - 2011-04-15, 00:14

a czego oczekiwa³e¶ w Teleexpresie? ;)
Qba - 2011-04-15, 13:15

Obszerniejszy by³ ju¿ o kuchennych kibelkach
kuzyn353 - 2011-04-15, 13:35

Na forum kuchennych kibelków te¿ siê oburzaj± pewnie ¿e nie po¶wiêcono im wiêcej uwagi ;)
Komoon - 2011-04-15, 16:09

BTW, brossu bêdzie za 30 lat wygl±da³, jak prezenter teleexpresu.
Qba - 2011-04-15, 17:10

Swoj± drog± z tymi kibelkami niez³y kosmos.
Z³odziej Czasu - 2011-04-17, 13:12

Je¶li siê kto¶ interesuje przeróbk± trabanta na pr±d to informacje s± po niemiecku jak i bardzo du¿a liczba stron wêgierskich wystarczy w googlach wpisaæ "EV trabant". Trabant taki wystarcza na 120km, oczywi¶cie czym mniejsza prêdko¶æ tym dalej zajedziesz. Zasiêg taki wystarcza ludziom bez problemu do codziennych spraw, w szczególno¶ci po mie¶cie jadaæ do pracy. Trabant dobrze siê spisuje poniewa¿ posiada wolne ko³o i si³± rozpêdu mo¿na pojechaæ od³±czaj±c silnik i oszczêdzaj±c pr±d. A akumulatory takie mo¿na ³adowaæ przez noc je¶li kto¶ ma gara¿. Przeciêtnie 100km wynosi 4,5z³.

http://www.youtube.com/watch?v=mOGNd5rSE7k

Tu jest filmik pokazany z prac± takiego trabanta, wcale nie jest powolny.

http://www.evalbum.com/preview.php?vid=2039 tutaj macie mniej wiêcej jak wygl±da przeróbka
http://www.youtube.com/wa...feature=related

jak i program TV w którym przedstawiony jest EV trabant http://www.youtube.com/wa...feature=related

Najdro¿sza czê¶æ to oczywi¶cie akumulatory, ale jak siê dobrze zakrêciæ to nie takie akumulatory wyrzucaj± ludzie z samochodami na z³om, wystarczy tylko pogadaæ z kim¶ kto by je odk³ada³ na z³omie ;)

Pozdrawiam, i mi³ego czytania, mnie osobi¶cie poch³on± ten temat i zaciekawi³.

magik - 2011-04-17, 13:29

che che, ciekawe jak wygl±da zwarcie w takim autku :D, chyba jak w powrocie do przysz³o¶ci :DDD
Mac-601 - 2011-04-17, 16:00

Temat interesuj±cy. Te¿ od dawna ogl±da³em sobie ró¿ne konwersje prezentowane w internecie.
Temat powraca od paru lat; jednak bez znacz±cego prze³omu w technice magazynowania energii elekt. nie ma perspektyw. Mo¿e obecne, po czê¶ci spekulacyjne, ceny ropy przyspiesz± badania.
Dla lubi±cych teorie spiskowe polecam zainteresowaæ siê losami GM EV-1 (co by nie powiedzieæ; gdzie jak gdzie ale akurat w temacie alternatywnego napêdu widaæ konflikt (wielkich!) interesów.

Trabant siê ca³kiem dobrze nadaje, wspomniana skrzynia, relatywnie sporo miejsca pod mask±, brak osprzêtu który trzeba dodatkowo zasilaæ (wspomagania), lekko¶æ, w±skie opony. No mo¿e aerodynamika kuleje ale przy niskich prêdko¶ciach (chyba do 40km/h) ma drugorzêdne znaczenie.

Nie ¿ebym by³ jakim¶ nawiedzonym ekologiem, lubiê silniki spalinowe jako urz±dzenia techniczne, z ich warkotem, ha³asem, sam rozruch, stopieñ skomplikowania, cylindry, t³oki,korbowody, ¶wiec itp, przy tym silnik elektryczny wypada blado..

Jednak jak jadê do sklepu na zakupy to wcale nie potrzebuje do szczê¶cia warkotu i dymu z rury; gdyby baterie by³y tañsze i mia³y wiêksz± ¿ywotno¶æ (ilo¶æ cykli), bo do jazdy po mie¶cie, pojemno¶æ, jak dla mnie, jest wystarczaj±ca, to pewnie bym sobie zafundowa³ tak± konwersjê.

Z³odziej Czasu - 2011-04-17, 21:29

Spiêcia nie wystarczaj± gdy¿ montuje siê styczniki ( takie na elektromagnesach) co po uruchomieniu stacyjki elektromagnes siê przyci±ga z czê¶ci± metalowa stycznika i wtedy pod³±czone s± dopiero akumulatory, stycznik to linia bezpieczeñstwa ;) mnie korci by wykonaæ sobie taki pojazd. Samochód mo¿e jechaæ i 90km/h ale zasiêg wtedy 40km, je¶li jedzie np 40km/h to przejedzie 120km ;) tak ju¿ jest z elektrycznymi.
magik - 2011-04-17, 22:12

jak by³em dziciakiem to zawsze mia³em zajawê na melex-a to ju¿ chyba do¶æ zapomniane auto a chyba i polskie. Albo elektryczny wózek peronowy, kto¶ pamiêta ?
Bross'u - 2011-04-17, 22:17

Komoon o co Ci biega??
TrabiVR6 - 2011-04-17, 22:23

Magik mam tak samo :) Zw³aszcza te peronowe wozki by³y smieszne z wirujacymi silnikami czy czyms w tylenj czesci
papieju - 2011-04-18, 11:32

Jak siê dobrze poszuka, to po Warszawie je¼dzi³ (je¼dzi?) Wartburg przerobiony na pr±d. Skromnie licz±c jakie¶ 5 lat temu zbudowany.
Bross'u - 2011-04-18, 18:42

Wiesz Komoon,
Gdziekolwiek Ty pracujesz, ja siê Ciebie nie czepiam.
A praca w telewizji wcale nie hañbi, szczególnie skoro mam przy tym czas na Trabanta.

Komoon - 2011-04-18, 20:29

Chryste panie, przecie¿ ja siê Ciebie nie czepiam :) Pozdrawiam Cie serdecznie i przepraszam, je¶li ¼le to przyj±³e¶. Pogadamy na jakim¶ zlocie przy piweczku, mam nadzieje ¿e mnie nie obijesz :)
Qbs - 2011-04-18, 23:29

Pewnie chodzi³o mu o to, ¿e Pan z teleekspresu jest równie¿ rudy.
J.J. - 2011-04-19, 11:33

i bardzo podobny ;)
magik - 2011-04-19, 12:12

na terenie wy¶cigów konnych je¼dzi³y takie wózki chyba stoja jeszcze ze dwa ju¿ unieruchomione, podjadê pstryknê mo¿e temat siê rozwinie :)
J.J. - 2011-04-19, 13:22

http://www.youtube.com/watch?v=r671JYGOe8Y
magik - 2011-04-19, 15:01

esz k.. ekolog a p³yn ch³odniczy na ziemie :] i to jeszcze ursynowskie blachy, chyba nie je¼dzi bo w ¿yciu go nie widzia³em :)
Shadow - 2011-04-19, 19:24

Równie¿ rudy, ponoæ podobny i równie¿ pracuje w telewizji...
I raczej ciê¿ko siê tam utrzymaæ 30 lat :)

Kumpelek - 2011-04-19, 19:59

Komoon- uwa¿aj bo Bross zacznie Ciê straszyæ policj± :D:D:D:D
magik - 2011-04-21, 13:39

Praca rudego w TE to tylko jego dodatkowe zajêcie. W rzeczywisto¶ci to profesjonalny trener gwiazd, ma³o kto o tym wie
Galant - YuLaS - 2011-04-22, 09:18

na ostatnim zlocie Palitze Fest przemkn±³ taki trabant obok namiotu wiêc poszli¶my go obejrzeæ. Aku by³y wszêdzie - zas³ania³y silnik i skrzynie , pod kanap± z ty³u i baga¿niku.
Co do aut na pr±d na "discovery sc" jest program o wy¶cigach aut na pr±d obalaj±c mit o powolnych autach. Co do zwarcia - styczniki to jedno, ale jest "master wtyk" rozpinany link± stalow± poprowadzon± do wnêtrza :D

papieju - 2011-04-22, 10:38

Ca³y problem z t± elektryk± to w³a¶nie akumulatory, czas ³adowania takiego auta i po prawdzie zero zwi±zku z ekologi±. Bo ¿eby te akumulatory wyprodukowaæ to sporo syfu przy okazji powstaje, pr±d, przynajmniej u nas, z wêgla - wydzielaj±c przy okazji mnóstwo dwutlenku wêgla. Ogólnie ta ekologia to jedna wielka ¶ciema. Jak z ¿arówk± tradycyjn± i ¶wietlówk± z rtêci±.
Qba - 2011-04-22, 11:34

Dobrze Papieju prawisz!
seba601s - 2011-04-22, 13:46

Dobrze Papieju prawisz!- dok³adnie...mnie bardzie 'krêca" samochody na powietrze...to ju¿ jest ekologia...i traba te¿tak da sie zrobiæ...
Z³odziej Czasu - 2011-04-22, 15:03

Tylko patrz±c na to ¿e u nas wiele energii tracimy w nocy gdy wszyscy gasza ¶wiat³a i inne przedmioty na pr±d bo elektrowni siê nie wygasza na okres nocy, próbuje siê budowac superkondensatory ale gdyby ladowac auta w nocy to by wiele wp³ynê³o na ekologiê. Pozatym samochód do 80% pojemno¶ci baterii mo¿na naladowac w 1 godzinê. Co prawda jest to przed³u¿enie rury wydechowej ale gdyby zdaæ siê tylko na elektrownie to produkowali by¶my tyle samo odpadow co teraz. Inna sprawa to ograniczona liczba metali np litu do produkcji akumulatorów.
Jerzy Janicki - 2011-04-26, 15:12

Panowie, w³a¶nie przymierzam siê do takiej konwersji. Co do sensu, to w moim przypadku nie chodzi o ekologiê, ale o ekonomiê. Koszt u¿ywania na co dzieñ auta mki Trabant niesie ze sob± spore wydatki. Po drugie nie nale¿y to autko do cichych, wiêc uzyskanie miejskiego Trampa jad±cego za 5 z³/100km wydaje mi siê sensownym wyj¶ciem. Je¿eli kto¶ jest ciekawy, to dam informacje o postêpach. Musi byæ skoñczony do koñca sierpnia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group