CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Ogólnie - Top Gear o samochodach z epoki

XXL24H - 2011-02-18, 15:20

youtube o trabiego za wiele siê nie czepiali, tylko ¿e karton heheheheh angole nam zazdroszcz± heheheheheh :D
Domator - 2011-02-19, 00:37

Jeremy Clarkson zawiód³ mnie stwierdzeniem, ¿e trabant jest wykonany z tektury...
Qbs - 2011-02-19, 01:05

Po pierwsze to nie Clarkson powiedzia³, a po drugie to t³umacz przekrêci³, bo tam James mówi³ o bawe³nie, a nie tekturze.
Domator - 2011-02-19, 01:10

A¿ przes³ucham jeszcze raz.
Domator - 2011-02-19, 01:17

Faktycznie "Cotton" s³ychaæ w tle... W takim razie t³umacz, który t³umaczy³ dla Tomasza Knapika jest g³±bem. Suma sumarum, wszyscy nosimy bieliznê ze 100%-towej tektury proszê ja was...
Domator - 2011-02-19, 01:19

Chyba, ¿e sam Knapik jest t³umaczem, nie wiem...
Damian drazk Zgorzelec - 2011-02-19, 13:35

Oni mieli na celu o¶mieszyæ te samochody i zarazem siebie za totaln± nie wiedzê nie tylko o tych samochodach ale o warunkach ich produkcji które nie zawsze pozwala³y na racjonalne wykonanie ;p
papieju - 2011-02-19, 16:34

Bo wygodnie siê krytykuje z perspektywy mieszkania w kraju niedotkniêtym komunizmem i wszelkimi jego dobrodziejstwami...
maciek (macq) - 2011-02-19, 17:18

Nie spinajcie siê, Top Gear to nie jest program motoryzacyjny :)
XXL24H - 2011-02-19, 23:12

Maæku i tu trafi³e¶ w samo sedno ale mimo ich je³opowato¶ci maja dobre teksty i mo¿na obejrzeæ trochê fajnych samochodów :D
Igorsky - 2011-02-20, 03:44

uwielbiam clarksona i top gear :) w domu mam kolekcjê jego ksi±¿ek. Jednak nale¿y na nie patrzeæ z przymru¿eniem oka :) Ich artyku³y i opisy maj± na celu pokazanie pojazdów z zupe³nie innej strony, chcesz realnych recenzji i pomocy to kup auto ¶wiat albo motor (te¿ kupuje od czasu do czasu, kiedy¶ regularnie). Top Gear to zupe³nie inna bajka.
Damian drazk Zgorzelec - 2011-02-20, 11:09

Macie racje :)
To chyba zupe³nie inny dzia³, ale XXL24H masz racje teksty warte pos³uchania :D

Michael601 - 2011-02-20, 12:00

No tej wypowiedzi to nie rozumiem :

"Bo wygodnie siê krytykuje z perspektywy mieszkania w kraju niedotkniêtym komunizmem i wszelkimi jego dobrodziejstwami..."

Rozumiem w tym miejscu tê wypowied¼ jako cyniczn±.. a czy Trabant, Wartburg etc.. to nie s± dobrodziejstwa komunizmu?? Nie rozumiem sensu wypowiedzi kolegi Papieju:)Bo w sytuacji , w której wypowied¼ Twoja jest zafarbowana z³o¶liwo¶ci± i wstrêtem do poprzedniego ustroju i jego wynalazków to jaki jest sens ich u¿ytkowania? W koñcu obecny rynek motoryzacyjny pe³en jest kapitalistycznych wynalazków:):)
Wiem... mo¿e to drobiazg i przejêzyczenie albo moja z³a interpretacja... Pozdrawiam:)

Qba - 2011-02-20, 12:10

A jaki jest sens wypowiedzi twojej?
Qba - 2011-02-20, 12:10

przepraszam Twojej
Bogdan 611 - 2011-02-20, 21:24

Szczerze powiedziawszy,za tego z³ego komunizmu mieli¶my jaki¶ przemys³ samochodowy a teraz jeste¶my tak zacofanym i ciemnym narodem ¿e nic ju¿ nie robimy
"bo po co jak mo¿na starym lumpem z niemieckiego szrotu je¼dziæ",ma³oseryjn± produkcje i fabryki firm zagranicznych celowo pomijam,

kuzyn353 - 2011-02-20, 23:55

Typowe "polskie" biadolenie. Nie jeste¶my zacofani tylko kto¶ to przekalkulowa³. Szkoda ¿e wynik kalkulacji nie wyszed³ dobry.
Nie wiem jak du¿a jest produkcja ale produkuje siê w Polsce dostawczaki, naczepy, ciê¿arówki itp sprzêt. Nawet czo³gi w £abêdach.

Qba - 2011-02-21, 00:23

To skoro w tym ju¿ temacie:
klik

Qba - 2011-02-21, 00:23

Kurczê, zapomnia³em dodaæ, ¿e od 6:42 :)
Bogdan 611 - 2011-02-21, 14:07

Przed wojn± nie by³o komuny i te¿ nie byli¶my wstanie wyprodukowaæ auta(ale to jest bardziej kwestia tego ¿e kraj by³ wyniszczony przez wojnê i zabory),pu¶cili¶my krótk± serie udanych Cws-ów ale Fiat nam zabroni³ dalej ich produkowaæ bo zagrozi³ ¿e nie da nam licencji na swoje auta,po wojnie musieli¶my siê ratowaæ radzieck± Pobied±,potem by³a nasza Syrena któr± trudno by³o uznaæ za udane auto,mieli¶my udane i nowatorskie projekty Syreny 110 i Warszawy 210 ale auta nie wesz³y do produkcji bo nie mieli¶my odpowiednich technologi,i znowu ratujemy siê licencj± na Fiata który ratuje nas te¿ nowoczesnymi technologiami produkcji,potem by³ jeszcze Polonez czyli w sumie auto w³oskie z jakim¶ tam udzia³em naszych projektantów.Wiêcej szczê¶cia mieli¶my do aut dostawczych i ciê¿arowych i autobusów,lublin nawet udana konstrukcja w swoim czasie(projekt auta pochodzi z pocz±tku lat 80')Stary i Jelcze te¿ by³y uznawane za bardzo dobre auta w Europie.Teraz przemys³u samochodowego praktycznie nie mamy,(jedynie krótkie serie Gepardów i Kirhamów) Star jest czê¶ci± Mana,Jelcz upad³ i produkuje tylko dla wojska a je¿eli chodzi o czo³gi to PT 91 twardy jest licencj± rosyjskiego T72,Czyli podsumowuj±c jeste¶my zbyt têpi ¿eby zrozumieæ ¿e lepiej samemu produkowaæ auta i na nich zarabiaæ ni¿ kupowaæ od innych,Opla i Fiata te¿ nie liczê bo zysk z ich produkcji i sprzeda¿y i tak idzie za granicê,ale w sumie jak mamy wyprodukowaæ dobre auto jak nawet nie jeste¶my w stanie zrobiæ kawa³ka równej nie dziurawej drogi.
Ale w sumie Czesi te¿ s± tylko producentem VW pod swoim znaczkiem a Rumunii,Renault ze znaczkiem Dacii.

papieju - 2011-02-21, 14:20

Rozchodzi siê o to, ¿e gdy w komunie mieli¶my DF125, malucha i skarpetê, t³uczone przez dziesi±t lat bez zmian, w ddr wartburgi i trabanty - przestarza³e ju¿ w latach 70-tych, dacie, skody i inne wynalazki - które nie by³y rozwijane w sposób znacz±cy, to wolny ¶wiat mia³ do wyboru wiêcej, Fiat czy Ford produkowa³ modeli na¶cie a nie jeden czy dwa, co kilka lat nowe modele, auto dostêpne od rêki a nie na jakie¶ talony, balony i inne duperele - kto¶, jak Clarkson, wychowany w dobrobycie, nigdy nie zrozumie ¿e auta z bloku komunistycznego s± takie a nie inne, bo decydowa³a partia a nie in¿ynierowie, bo nie by³o kasy na wdra¿anie nowo¶ci - dlatego twierdzê, ¿e wygodnie siê krytykuje z perspektywy kogo¶, kto nie zazna³ dobrodziejstwa komunizmu.
Bogdan 611 - 2011-02-21, 21:04

Zgadzam siê w pe³nej rozci±g³o¶ci ¿e u nas nie odpowiadaj± in¿ynierowie tylko"w³adze" i tak by³o za komuny i to samo jest teraz ¿e sabotuje siê przemys³ samochodowy,przyk³ad podupadaj±ce FSO dobi³o siê znacznym podniesieniem czynszu za dzier¿awê gruntów co te¿ by³o przyczyn± upadku fabryki bo jaki¶ m±dry cz³owiek ¿e lepszym rozwi±zaniem bêdzie hipermarket lub galeria.Wystarczy zobaczyæ na Szwedzki rz±d jak ratowa³ Saaba.
XXL24H - 2011-02-21, 22:18

Ze smutkiem trzeba przyznaæ Papiejowi i Bogdanowi racjê w kwestii komuny bo liczy³o siê s³owo partii a nie in¿yniera czy ekonomisty a na dodatek w tej partii byli ruscy i taka by³± rzeczywisto¶æ ¿e u¿ywany maluch na gie³dzie by³ nawet kilka razy dro¿y ni¿ taki z fabryki ale by³ od rêki za ¿yw± gotówkê. Ale co do tera¼niejszo¶ci to siê trochê nie zgodzê bo in¿ynierów mamy dobrych, "g³upi" polski tokarz ze sta¿em potrafi lepiej rozwi±zaæ problem ni¿ niemiecki in¿ynier tylko co z tego ¿e jak niema pracy. Jakie¶ imbecyle i .................. postanowi³y sobie napchaæ kieszenie kas± i dlatego siê nie rozwijamy a ka¿dy patrzy tylko jak co ukra¶æ albo zrobiæ tylko ¿eby mu by³o wygodniej. Widzê jak buduj± S5 bo mój ojciec tam dorabia i masakra co siê tam dzieje. Marnotrawstwo materia³u, kradzie¿e, ostro po...... kierownicy i ludzie którzy przypieprzaj± w b³ocie po 16 godzin a kierownik mówi ¿e jak siê im nie podoba to ma 10 na ich miejsce. Jak tak dalej bêdzie to ja siê z t±d wyprowadzê gdziekolwiek ¿eby moje dzieci mia³y jak±¶ lepsz± perspektywê na przysz³o¶æ ale traba zabieram ze sob±! :D
Domator - 2011-02-21, 22:35

To ja podsycê temat filmikiem. Pomys³ów du¿o, realizacji brak, w³a¶nie z takich powodów jakie tu wymieniacie...

Polskie projekty

Bogdan 611 - 2011-02-21, 23:19

O in¿ynierach pisa³em ¿e potrafi± gorzej z tymi sabota¿ystami z rz±du.
XXL24H - 2011-02-22, 02:22

Ten beskid to jak twingo hehheheh ciekawe kto od kogo z¿yna³? No ja mia³em bardziej na my¶li nowocze¶niejsze technologi bo kiedy¶ to wiadomo komuna a teraz po prostu zwyk³e z³odziejstwo! Bardzo mi siê podoba Leopard, i chyba dlatego ¿e pokazuje ¿e Polacy potrafi± zrobiæ ³adne sportowe autko bez ogromnych zapleczy projektowych. No ale niestety nie inwestuje siê u nas i nie wykorzystuje siê polskich talentów. A na mato³y z PRL-lu to najbardziej wkurzam siê ¿e nie wziêli licencji od VW na golfa a nie, wszyscy siê t³ukli pude³kami zapa³ek! Co do lublina i zliftingowanego poloneza nie bêdê siê wypowiada³ bo na pewno by³ tam ostro popi...... zarz±d ,który poszed³ na ilo¶æ a nie na wyrobienie renomy poprzez jako¶æ. A szkoda bo takie ma³e polskie dostawczaki na polskie warunki pomog³y by polskiej gospodarce. No ale to ju¿ inna historia.
Bogdan 611 - 2011-02-22, 13:14

Ale na in¿ynierów te¿ by siê znalaz³o co nie co,proste przyk³ady bezmy¶lno¶ci w samochodzie Polonez.
Zast±pienie okr±g³ego kolektora ss±cego kwadratowym znacznie mniej dopracowanym i o nie porównywalnie gorszej konstrukcji.
Nie wiem dlaczego Caro nie ma pod³okietnika z ty³u czy dlaczego zamiast daæ wspomaganie to dali wielk± kierownicê(Polonez mia³ byæ przecie¿ autem klasy ¶redniej i takie auta to mia³y ju¿ w tym czasie) czy uk³ad ogrzewania kto mia³ Poloneza ten wie o czym mówiê.
Nie du¿ym kosztem mo¿na by³o znacznie auto poprawiæ i sprawiæ ¿e w latach 90' mog³o by konkurowaæ z u¿ywkami z zachodu.Dam kilka przyk³adów,podnios³y by cenê auta o góra 2.5-3ty¶ a auto by³o by znacznie lepsze.
-daæ wspomaganie seryjnie(dopiero plus siê doczeka³)
-jak zmieniali uk³ad na Lukasa(przód identyczny z Tipo 1.4 które jest o dobre 150kg l¿ejsze) to zamiast daæ zwyk³e tarcz 240mm mogli daæ wentylowane 257mm z mocniejszych wersji.
-ko³a 14 cali(uk³ad hamulcowy ¿eby te¿ siê zmie¶ci³)
i jaka¶ szersza felga np.5.5-6 cali a nasi z uporem maniaka montowali balony 185/70R13 na w±skiej 5 calowej feldze i przez to auto ani siê nie prowadzi i ani nie ma wygl±du.
-stabilizator z ty³u (Cargo i potem kombi ju¿ mia³y) a zwyk³y siê nie doczeka³ do koñca produkcji
-amortyzatory gazowe czy dr±¿ek Panharda(by³ w rajdówkach)który wyeliminowa³ by p³ywanie ty³u te¿ nie podniós³ by znacznie kosztów,a wszystkie te niewielkie zmiany które nie zmienia³y by znacznie konstrukcji spowodowa³y by ¿e auto zaczê³o je¼dziæ jak cywilizowane.

Kumpelek - 2011-02-22, 21:31

Bogdan, czy by zmienili te rzeczy w aucie czy nie.. to nie zmienili by mentalno¶ci Polaków... lepszy zgnity golfik, ni¿ zajebi¶cie zadbany i w ogóle Polonez.
maciek (macq) - 2011-02-22, 22:21

co ma mentalno¶æ do tego, ¿e nie ka¿dy lubi grzebaæ w aucie, szukaæ zagubionych pr±dów, kombinowaæ na przegl±dzie czy baæ siê jechaæ dalej ni¿ 20km od domu. Polonez i inne tego typu takie (w tym trabant) to niebezpieczne relikty poprzedniej epoki i ¿eby to mia³o je¼dziæ w dzisiejszych czasach, to albo powinno byæ ulepszone, albo w³a¶ciciel takiego sprzêta powinien je¼dziæ z rozwag±.
XXL24H - 2011-02-23, 00:13

Albo woziæ na lawecie heheheh Maciek wiesz czego ja siê naprawdê boje? Nie koñca ¶wiata, nie ¿e homoseksuali¶ci bêd± siê lizaæ na ulicach (chocia¿ wywo³uje to u mnie du¿e md³o¶ci ale homofobem nie jestem) tylko tego ¿e zrobi± takie elektryczne gówna napêdzane wodorem co bêd± je¼dziæ bezszelestnie a kierowca nie bêdzie móg³ ich prowadziæ wedle w³asnej woli i nie bêdzie w nich nic co by siê mog³o popsuæ i da³o naprawiæ zwyk³ym migomatek, zestawem dobrych kluczy czy prostym ¶rubokrêtem lub zaciskiem do konektorów! W tedy doznam piek³a na ziemi! :(((
Qba - 2011-02-23, 00:17

LECZ to nieuniknione, jak mawia³ agent Smith.
XXL24H - 2011-02-23, 00:26

Bo¿e broñ! E Polacy pewnie i tak dalej bêd± robiæ sk³adaki tylko zamiast spawaæ bêd± kleiæ na ¿ywicê heheheh

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group