CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Ogólnie - pytanko

pawel przydatek - 2010-11-09, 15:41

Cze¶æ wszystkim klubowiczom .Od pewnego czasu mam w planach zakup trabanta chcia³ bym go wyremontowaæ od podstaw i zrobiæ pod siebie . Ca³y remont mia³ by byæ roz³o¿ony w czasie i tu moje pytanie, je¿eli po zakupie auta nie zarejestruje go na siebie nie ubezpieczê go itp ,to czy po zakoñczeniu remontu bêdê móg³ zarejestrowaæ go ponownie ? jakie koszta ? jak to powinno wygl±daæ krok po kroku ?
magik - 2010-11-09, 15:56

kolego przeczytaj w±tek Automobilista jest tam artyku³ w³a¶nie o tym o co pytasz. Masz tam instrukcjê jak remontowaæ trabanta od A-Z. Do takiego stanu jak z artyku³u ponad 10 tys
Zbyszek 601 - 2010-11-09, 16:05

Obecnie auto mo¿na wyrejestrowaæ tylko z³omuj±c je. Je¿eli kupisz zarejestrowany samochód masz obowi±zek przerejestrowaæ go w terminie 30 dni od kupna. Je¿eli tego nie zrobisz, nic siê nie stanie, ale OC musisz p³aciæ tak czy siak, prêdzej czy pó¼niej niep³acenie ubezpieczenia odbije siê solidn± czkawk± (wysokie kary). Mo¿esz (nie je¿d¿±c) nie robiæ dorocznych przegl±dów. Temat OC da siê obej¶æ - trabant musi mieæ przynajmniej 25 lat - wyrabiasz u rzeczoznawcy za¶wiadczenie o unikatowym charakterze auta i na jego podstawie wypowiadasz umowê OC (zabytkowe i unikatowe samochody nie musz± posiadaæ ci±g³o¶ci ubezpieczenia). Koszty remontu s± du¿e, nie wiem co chcesz z samochodem zrobiæ, ale czy to trabant, czy mercedes - tanio nie bêdzie na pewno, o ile mówimy o profesjonalnym remoncie, na oryginalnych czê¶ciach i przy u¿yciu materia³ów renomowanych firm. Koszty zmniejsza du¿a ilo¶æ pracy w³asnej, ale nie wszystko da siê zrobiæ samodzielnie. Pamiêtaj, ¿e remont to tak¿e konieczno¶æ posiadania odpowiedniego lokalu, no i wolnego czasu w którym zamiast zarabiaæ, bêdziesz wydawaæ pieni±¿ki. Ka¿dy, ale to ka¿dy trabant wymaga w 2010 roku remontu, chyba, ¿e w³a¶nie go przeszed³. W zale¿no¶ci od stanu auta mo¿e mieæ on jedynie mniejszy, b±d¼ wiêkszy zakres. Napisz jak sobie wyobra¿asz swojego trabanta w przysz³o¶ci, orygina³? tuning? swap? Bêdzie ³atwiej co¶ podpowiedzieæ.
Jaco007 - 2010-11-09, 18:31

Na podstawie swoich doswiadczeñ równie¿ jestem w stanie pomóc, tylko okre¶l siê co chcesz osi±gn±æ, jaki ma byæ efekt koñcowy. Ja swojego robi³em na zasadzie old2new czyli co siê da³o zosta³o oryginalne, a reszta wymieniana na wspó³czesne elementy.
pawel przydatek - 2010-11-09, 19:09

Przeczyta³em druga cze¶æ Automobilisty ta o odzyskani auta ze z³omowiska bo pierwsza mi siê nie otwiera . Ja nie chce kupowaæ samochodu w taki sposób, dosyæ kosztowna sprawa rzeczoznawca itp a korzy¶æ z tego nie wielka czyta³em kiedy¶ gdzie¶ artyku³ o przerejestrowaniu samochodu na zabytkowy , z tego co pamiêtam wiek pojazdu powy¿ej 25 lat , w 80 % musi byæ w oryginale tez trzeba biegaæ po urzêdach i wydawaæ kasê na rzeczoznawców itp. A korzy¶æ z tego taka ze nie trzeba je¼dziæ bodaj¿e na przegl±dy i OC mo¿na p³aciæ sezonowo. Chcia³ bym unikn±æ kosztów zwi±zanych z oplata oc i przegl±dów na czas remontu, a sposób opisany w Automobili¶cie bêdzie na pewno dro¿szy ni¿ bym op³aca³ sk³adki regularnie przez okres remontu
Zbyszek 601 - 2010-11-09, 19:18

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisa³em wy¿ej. Potem odpowied¼ na zadane przeze mnie, Magika i Jaco007 pytania i mo¿emy rozmawiaæ dalej.
magik - 2010-11-09, 20:14

Przykro mi ale orygina³y to ju¿ nie zabawki za 500 z³....
pawel przydatek - 2010-11-09, 20:29

Zdaje sobie sprawê z tego ze trabant jest samochodem nie pierwszej m³odo¶ci i bêdzie potrzebowa³ du¿ego nak³adu finansowego, nie bêdzie to mój pierwszy samochód.Planuje zakup trabanta polo 1.1 kombi.Zakres prac zale¿y od stanu w jakim go kupie (bêdê potrzebowa³ fachowego oko do¶wiadczonego klubowicza) chcia³ bym unikn±æ zakupu parcha.Chcia³ bym go tuningowaæ:wyremontowaæ hamulce, obni¿yæ zawieszenie, zmieniæ wygl±d zewnêtrzny auta mam namy¶li laminaty,pomalowaæ, zakonserwowaæ,zmieniæ wnêtrze fotele i tapicerkê itd.remont silnika lub wymiana na mocniejszy. To tak w skrócie
Kumpelek - 2010-11-09, 20:56

a masz 30tysiêcy z³?
Zbyszek 601 - 2010-11-09, 22:15

Bez przesady. Kolega w pierwszym po¶cie pisze o remoncie od podstaw. To szerokie pojêcie. Je¿eli rozumie siê przez to wymianê tarcz na wentylowane mikody, ciêcie sprê¿yn, do³o¿enie zderzaka od bmw, pomalowanie wa³kiem, obszycie jeansem ze starych portek to nie bêdzie tak ¼le :)
Prorok601 - 2010-11-10, 01:53

starzejecie sie ch³opaki...
Kosiek - 2010-11-10, 08:59

@ pawel przydatek. Je¶li ma byæ 1.1 kombi w dobrym stanie to uprzedzam, ¿e szukasz auta, na które powiniene¶ przeznaczyæ jakie¶ 2,5-3 tys z³. I szkoda by by³o, tuningowaæ taki egzemplarz, bo jest ich ma³o:P
Za razem trabant 1.1 jest za m³ody by móc dostaæ opiniê o zabytkowym charakterze, wiêc OC bêdzie obowi±zkowe (a ju¿ z ca³± pewno¶ci± tu¿ po kupnie). Jak równie¿ rzeczoznawca nie opisa³by Ci samochodu "d³ubanego".

Zbyszek 601 - 2010-11-10, 09:35

To trabanty siê starzej± :)

Wkrótce (tak, ju¿ za 4 lata!) trabanty polo bêdzie mo¿na wpisaæ do rejestru zabytków. A mo¿e nawet wcze¶niej, bo seryjnych polówek nie zosta³o wiele - patrz temat "Apel do w³a¶cicieli Trabantów 1.1").

Ceny cywilizowanych aut typu golf i jemu podobnych spad³y na tyle, ¿e mo¿na swoje m³odzieñcze wizje realizowaæ na nich. Je¿eli przeróbki trabanta zostan± zrobione w sposób solidny, przemy¶lany i estetyczny, to ok. Ale je¿eli kolejny dobry trabant 1.1 ma wyl±dowaæ w temacie >>niedokoñczone projekty, "do skoñczenia"<< (a na to siê zapowiada), i tylko ja uwa¿am, ¿e nie jest to w porz±dku, to faktycznie - cholernie siê zestarza³em.

pawel przydatek - 2010-11-10, 21:03

Trochê odbiegli¶my od tematu nie pyta³em o to jak mam remontowca i przerabiaæ trabanta i co o tym my¶licie tylko o mo¿liwo¶ci przyoszczêdzenia paru zytów na OC i przegl±dzie , ale jak widaæ niektórzy maja uczulenie na pewne tematy, nie rozumiem te¿ pytania kolegi Kumpelek czy mam 30 tys? nie wiem chce porzyczyc? he he pozdrawiam .
Sebastian - 2010-11-10, 21:31

Krotko. OC MUSISZ miec. Przegladu jak NIE jezdzisz to NIE musisz.
Dymatorek - 2010-11-11, 03:10

LoL! kilka lat stoj± trabanty i inne nieop³acane pod chmurk± lub s± 100000 lat remontowane i nikt nie upomina siê o brak ci±g³o¶ci w p³aceniu OC. Niech potwierdzi kto¶ ¿e istnieje owa kara kto ju¿ j± zap³aci³ a nie straszenie ¿e kara bêdzie, bo ju¿ mnie wkur***a takie gadanie... Kara kara...A jest kto¶ kto by³ zmuszony j± zap³aciæ?... Kiedy mo¿na siê jej spodziewaæ? Po ¶mierci czy a¿ urzêdnicy rusz± dupê?...
Kosiek - 2010-11-11, 11:31

Dymatorek, nie dalej jak pó³ roku temu kolega RAV opisywa³, ¿e go FG zacz±³ ¶cigaæ. Nie wiem na czym stane³a sprawa, ale u niego by³a jaka¶ sytuacja wyj±tkowa (auto ¶wie¿o kupione, dosta³o orzeczenie rzeczoznawcy) i popar³ go rzecznik praw ubezpieczonych.
Wczoraj dowiedzia³em siê od kolegi (trabanciarz), ¿e dosta³ list polecony z FG z naliczeniem kary 2050 z³ plus jakie¶ tak odsetki, ma zap³aciæ lub okazaæ wa¿n± polisê OC za czas kiedy jedno z jego aut zosta³o odholowane przez stra¿ miejsk±. Sprawa mia³a miejsce kilka miesêcy temu i najzwyczajniej w ¶wiecie sprawdzaj± auta odholowane, lub Stra¿ Miejska donosi, ¿e mog± byæ jakie¶ niejasno¶ci w papierach.

Do¶wiadczenie ró¿nych osób uczy,¿e koniecznie trzeba ubezpieczyæ auto ¶wie¿o po kupnie. Bo poprzedni w³a¶ciciel sk³ada informacje o zbyciu auta, ty nie przepisujesz polisy czy tam jej nie wykupujesz i sprawa automatycznie wyskakuje. Kiedy¶ by³a ewidencja papierowa, teraz na stra¿y stoj± systemy elektroniczne, które przypomn±:]. Kupisz auto zapyzia³e, bez przegl±du i OC, zarejestrujesz, nie wykupisz OC i ciê bêd± ganiaæ:P

Swoich do¶wiadczeñ i s³ów swojego ubezpieczyciela publicznie nie opiszê bo Pan jest bardzo ¿yczliwy i dodatkowo nie chce krakaæ;)

Dodatkowo FG ostatnio zanotowa³ wzrost odsetku pojazdów bez OC (pewnie g³ównie przez import) i ostatnio (jak donosi tvn24) podarowa³ kilku komandom laptopy z uprzejm± pro¶b± o skrupulatno¶æ przy kontrolach drogowych.

Konkluzja:
Dzia³aj± bez ³adu i sk³adu, pewnie maj± niez³y ba³agan, ale baæ siê nale¿y.
Poza tym brak ci±g³o¶ci OC kosztuje zni¿ki, no chyba, ¿e masz drugi wóz.

PozDDRo!

Zbyszek 601 - 2010-11-11, 11:50

Kosiek - a¿ mi³o poczytaæ. Gdyby wszyscy, zw³aszcza nowi u¿ytkownicy prezentowali taki poziom, ¿ycie na forum by³oby lepsze :)
Tak trzymaj!

magik - 2010-11-11, 12:21

a z do¶wiadczenia wszyscy wiemy ¿e negocjacje ze stra¿± miejsk± ¿eby chocia¿by za³atwiæ sprawê polubownie lub pouczeniem koñcz± siê fiaskiem. Zgarniaj± kasê i w dupie maj± jakiekolwiek sentymenty czy ugody. Kara i nie ma przebacz
Kosiek - 2010-11-11, 13:04

Magik, to jest temat rzeka.
Kumpelek - 2010-11-11, 15:31

pawel przydatek - to skoro nie rozumiesz, to po co od razu wy¶miewasz? Pisa³e¶ remont od podstaw... ¶miem w±tpiæ, ¿e masz jak±¶ wiedzê, ¿eby odpowietrzyæ chocia¿ hamulce... wiêc przypuszczam, ¿e nawet z tym musia³by¶ do mechanika jechaæ.. Ka¿da wizyta u mechanika to pieni±dze. Za 5z³ to nawet p³ynu hamulcowego nie kupisz.
Remont od podstaw to od podstaw.. a nie rozebranie wnêtrza, wymalowanie mini±, przyciemnienie szyb i pomalowanie auta olejn±.
Prawda jest taka, ¿e je¿eli by³o by Ciê staæ na remont od podstaw to o OC ju¿ by¶ siê nie martwi³ bo by³o by kropl± w morzu wydatków.
Je¿eli nie patrzymy na legalny aspekt, to jedyna opcja kupiæ Traba, pozbyæ siê papierów i za jaki¶ czas kupiæ papiery nowe. Tylko pamiêtaj, ¿e to te¿ nie jest takie ³atwe.. bo ró¿ni s± ludzie..;) A i wyjazdy za granice czy co¶ potem s± ju¿ mocno ryzykowne..


Resztê napisa³ bardzo ³adnie Kosiek:)

kuzyn353 - 2010-11-11, 16:30

LoL! kilka lat stoj± trabanty i inne nieop³acane pod chmurk± lub s± 100000 lat remontowane i nikt nie upomina siê o brak ci±g³o¶ci w p³aceniu OC. Niech potwierdzi kto¶ ¿e istnieje owa kara kto ju¿ j± zap³aci³ a nie straszenie ¿e kara bêdzie, bo ju¿ mnie wkur***a takie gadanie... Kara kara...A jest kto¶ kto by³ zmuszony j± zap³aciæ?... Kiedy mo¿na siê jej spodziewaæ? Po ¶mierci czy a¿ urzêdnicy rusz± dupê?...
Za nied³ugo, za nied³ugo!
Kosiek ³adnie uj±³ temat.

Bartek Dobrzyñski - 2010-11-11, 18:51

Mam wra¿enie ¿e kilka osób uzurpuje sobie wy³±czno¶æ na prawo do posiadania Trabanta, a przynajmniej robi z niego "niewiadomoco" za "niewiadomojakie" pieni±dze... Tymczasem wiêkszo¶æ z Was kupuj±c Trabanta mia³a o nim wiedzê nik³± lub ¿adn±, fundusze równie¿. Szastacie dziesi±tkami tysiêcy z³otych za remonty. Tak, s± one kosztowne. Ale kto powiedzia³ ¿e te 30 tysi trzeba mieæ na dzieñ dobry. Na dzieñ dobry to trzeba zrobiæ wszystko co w normalnym aucie jest do zrobienia po zakupie... Ca³a reszta mo¿e byæ roz³o¿ona w czasie... Ja trabanta kupi³em ucz±c siê w technikum, za w³asne "uciu³ane" pieni±dze. Przy posiadaniu jakiegokolwiek samochodu tego typu najwa¿niejsze s± nie pieni±dze tylko CHÊÆ. A mam wra¿enie, ¿e od pewnego czasu osoby które pisz± tu ¿e chc± kupiæ Trabanta s± odstraszane horrendalnymi cenami. G*no prawda. Jak siê chce to na strychach jest jeszcze MASA klamotów czekaj±cych na odkrywców.
Mo¿e ot, ale da³em sobie upust. A teraz idê do gara¿u, kontynuowaæ rozbiórkê. O!

kuzyn353 - 2010-11-11, 19:02

Otó¿ to. Nie trzeba od razu cynkowaæ budy ;)
ryhu - 2010-11-11, 19:23

Lepiej nie kupowaæ - to auto tylko dla wybranych.
Swojego oddam za 5 000 . Nie staæ mnie na utrzymanie...

mateusz105l - 2010-11-11, 22:54

Moim zdaniem podej¶cie chlopaków wynika z tego, ¿e znaj±, jak ka¿dy z nas, dziêsiatki, o ile nie setki przykladów wielkich "projektów", które czêsto zaczynaly siê od tego typu tematów,a koñczyly na najbli¿szym skupie zlomu, bo komu¶ zabraklo zapalu. Tak¿e to zniechêcanie jest w dobrej wierze :-)
Ale nie ma co popadaæ w skrajno¶ci- trabant w porównaniu do zabytkowych aut, to dolna pólka, nadal stosunkowo niedroga. 30k zl to jednak spore przegiêcie

Co do placenia oc: Dymatorek- je¿eli jest dla Ciebie problemem zaplacenie co roku kilkuset zlotych to gratulujê podej¶cia.

kuzyn353 - 2010-11-11, 23:40

Kurde, Dymatorek, a kto ty w ogóle jeste¶?
Dymatorek - 2010-11-12, 00:58

Zaka³a forum chyba , ;) odwied¼ lubin, palniemy flachê i wtedy ocenisz.

Nie mam problemu p³aciæ OC , mogê p³aciæ nawet co tydzieñ pod warunkiem ¿e u¿ytkuje dany pojazd. Powiem tyle. Co urz±d to obyczaj. A ¿e akurat pad³o na RAV'a, nie ma co generalizowaæ...

kuzyn353 - 2010-11-12, 07:54

Eee, poczekam do Pyrkomani!
pawel przydatek - 2010-11-12, 12:10

Prawda jest taka ze ka¿dy samochód jaki by to nie by³ wymaga wk³adu finansowego . Im nowszy i bardziej skomplikowany ten wk³ad jest wiêkszy i mo¿liwo¶ci naprawy czegokolwiek samemu jest ¿adna .
Bartek Dobrzyñski - 2010-11-12, 12:19

Trabant to w porównaniu z innymi samochodami z tej pó³ki bardzo wdziêczny temat. Zw³aszcza 1.1. Silnik jest niemal¿e wiecznotrwa³y buda gnije jak ka¿da w tym wieku, ale odpadaj± parchy na b³otnikach, dachu. I stosunkowo ³atwo siê customuje. Dobry youngtimer na pocz±tek albo... na resztê ¿ycia <3
Kosiek - 2010-11-12, 12:43

@ pawel przydatek. S³uchaj, mam nadziejê, ¿e nie obrazi³e¶ siê na nas - dyskusja posz³a ma³o zgrabnie (to do¶æ czêste u nas i niestety trzeba nam wybaczyæ:D)
Ogó³em rzecz bior±c masz bardzo szerokie plany, jak kto¶ ju¿ wspomnia³ wiele projektów poleg³o z powodu braku zapa³u i st±d takie ogólne "zmartwienie".
Na swoje pytania dotycz±ce OC i rejestracji odpowiedzi dosta³e¶. Niejeden z nas ubolewa z powodu takiego stanu rzeczy, ale przepisy s± przepisami.
Je¶li w Twojej g³owie jest pozytywna zajawka, pomys³, masz si³y na wykonanie i do tego masz jeszcze warunki (gara¿ i sprawne dwie rêce) to s±dzê, ¿e za jaki¶ czas kupisz takie auto i nie raz bêdziesz jeszcze na forum zagl±da³ bo Trabi nie jeden raz Ciê zaskoczy:P
Trabant to bardzo fajne auto i trzeba do niego du¿o mi³o¶ci i wyobra¼ni bo to niestety nie VW golf czy Honda civic do których pe³no gotowych zestawów do przeprowadzania zmian:)

DDR

Dymatorek - 2010-11-12, 14:01

Amen.
pawel przydatek - 2010-11-12, 23:11

A zastanawiam siê jak np rejestrowane s± samochody typu sam lub kit cary, je najpierw siê sk³ada w gara¿u a gdy s± ju¿ gotowe mo¿na je rejestrowaæ
kuzyn353 - 2010-11-12, 23:27

Wyguglaj
magik - 2010-11-13, 08:20

niektórym brakuje na na tyle chêci ¿e wracaj±c ze zlotu zacieraj± silnik albo doje¿d¿aj± ju¿ z zatartym....:) mi³o¶nicy :D. Jak czasami widzê pad³a na zlotach to siê zastanawiam czego mi³o¶nicy. Chyba tylko zlotów co niektórzy. Adik pyta³ gdzie te germany, juz siê powtarzam.... ale teraz mogê odpowiedzieæ :) dwie sztuki s± na allegro :) oczywi¶cie z nazwy tylko :D Z tymi kosztami remontu nie przesadzamy.
Oczywi¶cie rozk³adaj± sie w czasie. Ale tyle one wynosz±. Ja te¿ nie robi³em niczego na raz. Pierwszy remont z piaskowaniem i lakierem kosztowa³ mnie w 2003 na wiosce oko³o 3,5 tys plus ca³e wakacje pracy w³asnej. Od 2003 roku w³o¿y³em w to auto 3 razy tyle i wk³adam ca³y czas. Poniewa¿ zale¿y mi ¿eby auto a przeciwieñstwie do skutków czasu ³adnia³o i by³o w stanie coraz lepszym a nie odwrotnie,tak¿e inwestycje ci±gn± siê bardzo d³ugo.

Bogdan 611 - 2010-11-13, 08:49

Tanio nie jest ja w czê¶ci wsadzi³em ok 2500z³ robocizna ok 700z³(z czego 300 z³ na pseudo mechaników)a resztê robót sam lub przy pomocy kolegi mechanika,zrobi³em same podstawowe czynno¶ci obs³ugowe ,czê¶ci do trabanta 1.1 mo¿e nie s± tanie i bardzo dostêpne ale w porównaniu do innych popularnych klasyków i tak taniocha,zalet± auta jest przejrzysta i prosta mechanika(za wyj±tkiem niektórych smaczków) i auto jest stosunkowo niezawodne,mo¿e i co¶ siê co jaki¶ czas psuje ale zawsze wraca na w³asnych ko³ach(no jak oczywi¶cie nie odpadn±),ogólnie polecam samochód ale nie jako pierwszy lub drugi samochód ani nie jako dupowóz bo szkoda takiego stosunkowo rzadkiego klasyka do katowania,nauki jazdy czy nauki mechaniki czy wo¿enia imprezowiczów,czy na jakie¶ tjuningi.A je¿eli chodzi o op³aty to s± nie du¿e bo ja mia³em samochód na dobr± ciocie i wysz³o mnie ok 300z³ na rok
kuzyn353 - 2010-11-13, 11:00

niektórym brakuje na na tyle chêci ¿e wracaj±c ze zlotu zacieraj± silnik albo doje¿d¿aj± ju¿ z zatartym....:) mi³o¶nicy
A w ryj chcesz? Jakby co to pisz, jestem do us³ug :D

kuzyn353 - 2010-11-13, 11:05

Jakby¶cie tak kochali Trabanty to by¶cie nie wyliczali tak dok³adnie ka¿dej z³otówki :p
Magik, robisz Trabanta dla szpanu. Nie wyje¿d¿asz nim bo po tym co pisujesz na forum musi byæ naprawdê tip top, inaczej zostaniesz wy¶miany :> A ¿e brakuje ci owego szpanu ju¿ teraz to czynisz go wirtualnie. I tyle.

Kosiek - 2010-11-13, 13:16

A zastanawiam siê jak np rejestrowane s± samochody typu sam lub kit cary, je najpierw siê sk³ada w gara¿u a gdy s± ju¿ gotowe mo¿na je rejestrowaæ
Pawle, normalnie s± rejestrowane. ¯eby przej¶æ taki przegl±d trzeba jedynie cierpliwo¶ci by przej¶æ wydzia³ komunikacji i stacjê kontroli pojazdów zgodnie ze wskazanymi przepisami - szerzej google.
Jednak tutaj, jak s±dzê, zastanawiasz siê nad rejestracj± trabanta jako SAM. Muszê Ciê rozczarowaæ, nie znajdziesz diagnosty, który podpisze siê pod czym¶ takim. To jest samochód, który istnieje i nie ty go zrobi³e¶...nie chodzi o prawa autorskie, broñ Bo¿e, lecz o obawê przed paserstwem.
W ten sposób mo¿na by zarejestrowaæ niejeden kradziony samochód.
Powo³am siê na do¶wiadczenia motocyklistów (bez bajkopisarstwa i przytaczania konkretów). Mianowicie, na przegl±dzie lepiej siê nie przyznawaæ, ¿e rama motocykla typu SAM jest ram± od istniej±cego modelu-nie wykonana samodzielnie.
A samochód, masz ca³± jego konstrukcjê i pola numerowe. Wyrejestrujesz? jedyna legalna metoda wyrejestrowania to z³omowanie, sk±d auto ma mo¿liwo¶æ powrotu jedynie drog± opisan± w Automobili¶cie.
Kupisz auto bez papierów? Jak naby³e¶ do niego prawo w³asno¶ci? Gdzie s± dokumenty? poprzedni w³a¶ciciel?
Próbowaæ mo¿na, ale zazwyczaj wi±¿e siê to z co najmniej po¶wiadczaniem nieprawdy na którym¶ etapie.
Niestety...

magik - 2010-11-13, 16:54

"uderz w stó³ a no¿yce siê odezw±" :D zasadê mam prosta robiê tego trabanta ¿eby go mieæ a nie sprzedawaæ z powodu beznadziejnego stanu.Tym bardziej ¿e mój stan oceni³ rzeczoznawca a nie z³omiarz. Moja mi³o¶æ do tych aut przejawia siê zupe³nie inaczej ni¿ sobie to wyobra¿asz. Dziêki mnie je¼dzi w tym roku je¼dzi po drogach 4szt trabantów wiêcej. Za rok bêda kolejne dwa. Co z tego ze nie moje. ale jest ich wiêcej a nie mniej. I cieszy mnie to ¿e nic nie zaje¼dzi³em a przywróci³em do ¿ycia. Du¿o gadam ale i robiê :]
kuzyn353 - 2010-11-13, 19:42

Jednym s³owem zmniejszy³e¶ ryzyko zatarcia silnika do minimum. Nie wyje¿d¿asz Trabantem :D Te¿ sposób! Chocia¿ wiêkszo¶ci pozosta³ych osób raczej nie odpowiada. Gdyby wszyscy tak postêpowali jak Ty to mieliby¶my tu klub zbieraczy monet i znaczków. Tyle samo z nich pociechy :)
magik - 2010-11-13, 20:03

lepsza pociecha bêdzie za na¶cie lat kiedy trabantów bêdzie du¿o mniej ni¿ dzisiaj
kuzyn353 - 2010-11-13, 20:10

No to masz racjê. Dla mnie wa¿niejsi s± ludzie ni¿ trabanty. Nic mi po gara¿u/klaserze z trampkiem.
Nie bêdê teraz oryginalny jak to powiem :)
Dla mnie trabant to styl ¿ycia, nie samochód.

magik - 2010-11-13, 20:17

owszem ale to u mnie nie przek³ada siê na jazdê, wolê naprawianie z tego mam wiêcej frajdy. Z reszt± ty je¿dzisz trabem tylko na zloty. Ja trabantem ju¿ siê naje¿dzi³em. Przez ostatnie 4 lata zrobi³em nimi ze 35 tys. wystarczy mi na razie :)
pawel przydatek - 2010-11-13, 23:33

Panowie podes³ali by¶cie namiary na jakie¶ strony gdzie móg³ bym zobaczyæ laminaty chodzi mi g³ownie o poszerzenia nadkoli, i jakie¶ czê¶ci tuningowe lusterka, klamki, o¶wietlenie, amortyzatory, itp
Bogdan 611 - 2010-11-14, 00:07

Ludzie znowu robicie jakie¶ chore k³ótnie czyja racja jest mojsza a nie twojsza,Ja podziwiam Magika za to ¿e robi Trabanta na ig³ê i mam nadziejê ¿e mu to wyjdzie......i Kuzyna ¿e czerpie przyjemno¶æ z jazdy nim, moja koncepcja jest po¶rodku uwa¿am mieæ Trabanta w orginale,najwy¿ej poliurateny,mocniejsze hamulce,alufelgi,dobre opony i mocniejszy silnik.np.1.3 lub 353 ale bez katowania bez potrzeby,najwy¿ej trochê fanu na torze.Sam by³em g³upi ¿e u¿ywa³em Trabanta jako normalne auto na co dzieñ,parê razy nawet da³em mu w palnik bo siê da³em sprowokowaæ jakiemu¶ tam Golfiarzowi i do tego trzyma³em auto pod blokiem i nara¿a³em auto na warunki atmosferyczne i kaprysy chuliganów,teraz tego ¿a³uje i potêpiam takie traktowanie klasyków:(
Kosiek - 2010-11-14, 00:38

@ pawel przydatek. O braku gotowych zestawów mówi³em serio. Wyobra¼nia i opcja szukaj na forum.
magik - 2010-11-14, 07:45

ig³a to jest Zbyszka, ja ju¿ takiego stanu nie osi±gnê, ale i tak bêdzie dobrze
pawel przydatek - 2010-11-30, 20:14

Panowie i panie mo¿e kto¶ ma ochotê zamieniæ (...) wyciête!
Bogdan 611 - 2010-11-30, 22:05

NA GIE£DÊ!!!!!!

Zawsze chcia³em to powiedzieæ.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group