CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Ogólnie - ["Mój" 1.1] Kto¶ wie co siê z nim dzieje?

Alan - 2010-05-11, 20:19

Jak w temacie: czy kto¶ wie co siê dzieje z moim by³ym Trabciem? Kiedy¶ widzia³em, ¿e go¶æ który kupi³ go ode mnie po ponad roku sprzeda³ go na aukcji. Nie wiem dok±d poszed³ :-( . Szkoda, bo chcia³em wlecieæ tam gdzie poszed³ ¿eby go zobaczyæ, ale prêdzej zosta³ dalej sprzedany. A mo¿e pojawi³ sie jego aktualny w³a¶ciciel TU na forum?


J.J. - 2010-05-11, 23:29

zapytaj tego koelsia z ga.
jakis czas temu jeszcze stacjonowal w gdyni, ale nie jezdzil raczej.

szkoda tej polowki, bo byla jedna z pierwszych w sumie seryjnych :) 1000 co¶ :)

Komoon - 2010-05-12, 14:48

a atrapa to oryginalna by³a?
Kumpelek - 2010-05-12, 15:28

Zróbmy temat o by³ych Trabach których szukamy i podwie¶my go:) bo sam bym siê wpisa³ ze swoim...
Alan - 2010-05-17, 07:11

Komoon, nie, atrapê robi³em sam. Polega³o to na tym, ¿e te dodatkowe szczeliny to tak naprawdê nie szczeliny tylko naklejone paski o wymiarach i kszta³cie takim jak szczelinki. No i rozmieszczone w takich samych odstêpach. W efekcie nie widaæ, ¿e to podróbki ;-) za to ³adniej ca³a atrapa wygl±da³a ni¿ standardowo pó³ atrapy.
Szkoda, ¿e nie by³ u¿ywany - spisywa³ siê b.dobrze jak a swoje latka. Ale co robiæ... Mam nadziejê tylko, ¿e nie skoñczy szybko na z³omie etc. ¯al by by³o i lepiej chyba tego nie wiedzieæ.
A co do wieku i numeru - fakt, mia³em najni¿szy numer seryjny z Polówek jakie tu siê odezwa³y.

robak - 2010-05-19, 15:28

a ja sie ostatnio widzialem z "moim" pierwszym Trabem. ludziki mieszkaja obok miejsca gdzie mam serwery i jezdze przynajmniej raz w roku, zeby wentylatorki poczyscic :) piekne miejsce, swiatlowody, radia, kabelki i brama obok Trabi 601 :)
Dymatorek - 2010-05-19, 17:07

A tego biedaczka kto¶ kojarzy?

Biedaczek

Niestety stan jego blacharki by³ na tyle krytyczny ¿e musia³bym w³o¿yæ w jego rekonstrukcje tyle ile kosztuje trab w dobrym stanie. ;( By³ bardzo dobrym zapleczem wielu czê¶ci ;)

Grzegorz B.(bolek)Katowic - 2010-05-19, 17:33

Ja kojarzê biedaczka, przez wiele lat je¼dzi³ po Katowicach rozwo¿±c pizze.
Dymatorek - 2010-05-19, 17:59

szkoda ¿e by³ w kiepskim stanie, aktualnie by³bym posiadaczem dwóch polówek ;]
Dymatorek - 2010-05-20, 11:12

by³ jeszcze trab ko³o mnie w wiosce obok (szklary górne), polówka granatowa z niklowan± rur± przy podpro¿u i z puszk± redbulla w atrapie i na alusach ;p te¿ mia³ naklejkê CT , mo¿e przypadkiem tu zagl±da to siê odezwie ;)
Dymatorek - 2010-05-20, 11:54

apropo "biedaczka" w 2000 r. trafi³ do mnie za ok 1800 z³! Za t± cene w tej chwili staæ by mnie by³o na naprawde sprawnego traba, troche da³em dupy bo mia³ wymienione progi i podpro¿a, mia³bym teraz 2 komplety ca³kiem zdrowych blach
Grzegorz B.(bolek)Katowic - 2010-05-20, 20:25

odno¶nie biedaczka...
jak mog³e¶ go kupiæ w 2000 roku,skoro Micha³ by³ nim razem z nami w £odzi na zlocie w 2003...

Dymatorek - 2010-05-20, 20:28

momencik, sorki masz racje Grzegorzu pomy³ka :D 2004 r. *
Dymatorek - 2010-05-20, 20:29

pojeba³o mi siê z polonezem bo trab d³ugo sta³ po tym jak siad³a mu pompa hamulcowa
Kumpelek - 2010-05-22, 11:37

Aaaa! to on by³ u nas w Czêstochowie na spocie... pare lat temu... z Wiktorem przyjechali...
Wiktor/ EL Wiktorro - 2010-05-22, 16:34

A no zgadza siê, by³ w Czêstochowie na spocie (chyba 2 lata temu) ¿ó³ty trabik ale nie mam pewno¶ci czy to ten sam, wtedy by³ na rybnickich blachach
Alan - 2011-03-10, 12:51

A mój niebieski to chyba zapad³ sie pod ziemiê... Nikt go nigdzie nie widzia³? Szkoda :-(
Kumpelek - 2011-03-10, 14:31

I co, lepiej Ci w Skodzie?
Alan - 2011-04-03, 21:31

Lepiej czyi wygodniej, ciszej, szybciej i przede wszystkim taniej :-) . Ale o Trabiach nadal czytam i tu zagl±dam :-)
Kumpelek - 2011-04-04, 10:12

rozwiñ pojêcie "przede wszystkim taniej"
papieju - 2011-04-04, 12:36

To mo¿e ja, bo te¿ zmuszony zosta³em do przesiadki z warba 1.3 na co¶ inszego. Taniej - bo jednak awarie rzadsze, czê¶ci dostêpniejsze i tañsze, a przede wszystkim s±. Komfort nieporównywalny, osi±gi te¿, a spalanie w moim przypadku ró¿ni siê o 1l gazu, przy czym 1.3 dysponowa³ 58KM, a Astra 101KM. Tam gdzie 1.3 osi±ga³ swoje wy¿yny mo¿liwo¶ci, Astra dopiero siê rozkrêca. Ale co do tanio¶ci, to zdecydowanie - tañszy i dostêpniejszy serwis. Bêbny ze szczêkami do Astry na ten przyk³ad kosztuj± za komplet oko³o 120-140z³, do 1.3 nie kosztuj±, bo ich nie ma. Szczêki jako tako mo¿na dostaæ, bêbny niedostêpne, a jak ju¿ to wêgierski szajs. To taki przyk³ad pierwszy z brzegu :)
Bogdan 611 - 2011-04-04, 14:47

Taka jest prawda ¿e do DDr-ów czê¶ci w porównaniu do ich warto¶ci s± stosunkowo du¿e a i te¿ w autach ponad 20 letnich mo¿e zepsuæ siê wszystko i nie wiadomo kiedy a jeszcze dochodzi brak mechaników takich aut bo albo s± wymieniacze czê¶ci a fachowcy starszej daty albo s± na emeryturze albo u ¶w.Piotra.Do tego wiem z w³asnego do¶wiadczenia ¿e takie auta u¿ytkowane na codzieñ szybko siê zu¿ywaj± z racji wieku i przebiegu.
Ja nic nie widzê z³ego w trzymaniu klasyka w stanie orginalnym na niedzielne przeja¿d¿ki a normalnego auta no codzieñ,zawsze mo¿na robiæ naprawy na drucie,u¿ywanych czê¶ciach,czy za³o¿yæ gaz,ale jaki jest sens takie auto zarzynaæ na codzieñ i pozbawiaæ orginalno¶ci.

J.J. - 2011-04-04, 16:10

Jak czytam niektóre posty to siê ciesze, ¿e to forum nied³ugo idzie w archiwum.
Kumpelek - 2011-04-04, 20:04

Brak s³ów i mieszane uczucia mam..

ale tylko pozwolê sobie Bogdana skomentowaæ...
mówisz o u¿ywanych czê¶ciach... a sam to nowe zak³adasz?? odpu¶æ wreszcie te teorie przeró¿ne:)

Kumpelek - 2011-04-04, 20:06

A!

Papieju, ile pali³ Ci wartb na gazie?

Bogdan 611 - 2011-04-04, 23:53

Ciekaw jestem jakie czê¶ci u¿ywane wk³adam bo chyba nie eksplatacyjne?
papieju - 2011-04-05, 07:05

1.3 zasysa³ w granicach 7.5-8, ale na trasie potrafi³ nieco ponad 7. Ogólnie ciê¿ko by³o wyj¶æ z 8, musia³em naprawdê katowaæ.
Kumpelek - 2011-04-05, 16:29

Bogdan to mo¿e by¶ pisa³ dok³adniej :]
Bogdan 611 - 2011-04-05, 19:46

O to widzê ¿e muszê zacz±æ pisaæ bardziej ³opatologicznie.p
To ¿e Ddr-ów s± stosunkowo drogie czê¶ci to wiadomo,za same podstawowe czê¶ci eksploatacyjne da³em ponad 2500z³ a w robociznê ok 500z³(z czego 200z³ wsadzone w ¶mietnik),dokupi³em Poloneza 1.6 LPG ¿eby mieæ auto do jazdy na co dzieñ a trabanta my¶la³em robiæ spokojnie i na przeja¿d¿ki dla przyjemno¶ci,ale plany siê trochê pozmienia³y bo w miêdzy czasie nie mog³em znale¼æ dobrej pracy i miejsca do trzymania auta(przecie¿ nie bêdê trzyma³ auta pod blokiem ¿eby lumpy siê nad nim pastwi³y),wiêc postanowi³em auto sprzedaæ bo nie chcia³em robiæ remontów po³owicznie a Poloneza teraz trzymam bo staæ mnie na to auto bo jak siê co¶ zepsuje czy zu¿yje to kupiê od rêki nowe w sklepie za ¶mieszne pieni±dze(tak jest w wiêkszo¶ci popularnych aut),taka jest prawda ¿e wielu zrezygnowa³o z Trabantów bo brak³o im samozaparcia,warunków,kasy(akurat tak by³o w moim przypadku jak kasa siê przykróci³a),czy po prostu Trabanty im siê znudzi³y.P

J.J. - 2011-04-15, 07:08

Alan, 'Twoje' 1.1 jest na sprzeda¿.
Jest duchem w Trójmie¶cie, ale cia³o gdzie¶ siedzi sobie w gara¿u.
Ma zdjête poszycia, tak¿e mo¿na zobaczyæ jak blacha sie w nim prezenci ;)
Zdjêcia bêdê mia³ wkrótce.
Niestety boje sie, ¿e polówka z chyba najni¿szym vinem w PL trafi do huty :(

Alan - 2011-05-23, 08:30

Heh... J.J. .... to¶ mnie zasmuci³ :( . Jak by¶ mia³ fotki, to podrzuæ, ok?

Kumpelek: co do rozwiniêcia "przede wszystkim taniej" - jak pisali inni, Trabant sta³ siê samochodem dla tych co maja kasê na utrzymanie auta. Zrobi³ siê samochodem zabytkowym i ka¿dy sprzedawca drze z kupca ile wlezie. Niestety nie dysponuje a¿ tak± kas±, ¿eby mieæ dwa samochody: do codziennego u¿ytku i Trabant do je¿d¿enia w niedzielê. Dla mnie mój Trabi pracowa³ ca³y czas jako jedyny (twarda sztuka) i spisywa³ siê znakomicie. Niestety jaka kolwiek awaria wi±za³a siê ze sporymi wydatkami (przyk³ad: ch³odnica do 1.1 = 470z³, a w tym samym czasie ch³odnica do Mercedesa (chyba "okularnik") = wówczas za¶piewali mi 210z³. Jest ró¿nica? No w³a¶nie.
W Skodzie mam wszystko praktycznie za ¶mieszne pieni±dze (kpl. klocków ham. = 36z³, t³umik = 49z³ itp, itd.). A poza tym mam wersjê 1.3, wiêc serwisów nie odwiedzam; wszystko mogê i robiê sam. Poza tym, autko - co ciekawe - ma nakulane ju¿ ~196.000km i nadal ma plomby na silniku. Nie wiem czy Trabi wytrzyma dwie¶cie tysiêcy bez grzebania w silniku :( .
Niestety... prawda jest taka, ¿e dla mnie Trabant sta³ siê za drogi w utrzymaniu i za ma³y w u¿ytkowaniu. Ale jako drugiego - gdybym tylko móg³ i mia³ mo¿liwo¶ci - chêtnie bym trzyma³ np. 601 :) - dla niedzielnych wyjazdów. Niestety nic z tego.
I w³a¶nie dlatego Trabi zosta³ wymieniony na tañszy w utrzymaniu, nie mówi±c o ekonomii, szybko¶ci, komforcie, ciszy w aucie i wielu innych drobiazgów.

PS: hehehe, zaraz bêdzie znów wojna, ¿em odszczepieniec ;-P


---------

Zapraszamy na nowe forum
forum.cartoontrabant.pl

G_mode


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group