CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [S] zawieszenie

za¶ciankowy - 2011-04-19, 14:24

Mam drobne pytanie, mo¿e wydawaæ siê g³upie, ale jednak mnie nurtuje pewna sprawa.
W moim Trampie na dziurach i wybojach - a w Lublinie ich sporo, w ¶rodku czuæ je wszystkie, tak jakby zawieszenie nic nie t³umi³o. Auto jest sztywne jak jaki¶ sportowy bolid. Troszkê to denerwuj±ce. Nie wiem, nie pamiêtam ju¿ czy w poprzednim Trampie te¿ tak by³o, choæ tamtym je¼dzi³em po Krakowie i na koniec-do momentu jego znikniêcia, we Wroc³awiu. Co wy na to, czy¿by amortyzatory powiedzia³y pass?

Kumpelek - 2011-04-19, 14:43

Zawieszenie seryjne?
magik - 2011-04-19, 14:49

najprostszy sposób aby unikn±æ tu na forum ró¿nych podpowiedzi typu "chyba" to rozkrêcenie wszystkiego i skrêcenie z powrotem. wystarczy 2 godzinki dla wprawnego ¿eby zdj±æ wahacze i obejrzeæ przy okazji tulejê resoru oraz oceniæ stan zwrotnic.
A je¶li masz rudy resor to juz dawno na pewno mia³ byæ nasmarowany.

za¶ciankowy - 2011-04-19, 19:46

nom, oryginalne.
wnuq - 2011-04-19, 22:33

MAGIK NIE ZGADZAM SIÊ TUTAJ Z TOB¡. Najprostszym i najtañszym sposobem jest podjechaæ do SKP(stacja kontroli pojazdów) i za 35 z³ jak mnie cennik nie myli diagnosta na szarpaku i lewarku sprawdzi co i jak. za dodatkowe 20 amorki. czas jakie¶ 15 minut z otwarciem drzwi. niektóre stacje robi± to za free po zimie, zw³aszcza te nowo otwarte. W niektórych za przyjazd trabantem na sprawdzenie te¿ nie bior±.
magik - 2011-04-20, 12:15

ja siê zgodze z Tob± ale jak siê rozkrêci to przynajmniej siê wie jak szybko siê wysypie je¶li jeszcze w miarê dobre. Ale jak tu kolega mówi ¿e ³upie to pewnie co¶ tam ju¿ ma do roboty, A przeciez zdjêcie zwrotnicy w 601 to piku¶ :)
maciek (macq) - 2011-04-20, 19:47

i pó¼niej za 1000km wymiana tulejek, bo siê znowu musia³y u³o¿yæ- choæby wtedy, jak siê wide³ki w drug± stronê za³o¿y, albo zastosuje siê inne naprê¿enie wstêpne tulei wahacza. Nie ruszaæ gówna jak nie ¶mierdzi. A co do sprawdzenia amorów w trabie, to nigdy pomiar nie jest miarodajny, auto jest za lekkie i zawsze bêdzie ma³o.
magik - 2011-04-20, 20:45

przeciez kolega napisa³ ¿e dobrze nie jest to co ma je¼dziæ a pó¼niej wymieniæ wszystko ³±cznie z resorem ? dumac nie wiem nad czym rozkrêciæ oceniæ naprawiæ i skrêciæ, w koñcu ka¿dy musi siê tego nauczyæ je¶li d³u¿ej je¼dzi trabantem, wiosenna konserwacja na pewno siê odwdziêczy
maciek (macq) - 2011-04-21, 21:03

Sprawdzenie na szarpakach- 2min, 20z³, efekt- wie co do zrobienia
Rozkrêcenie wszystkiego w drobny mak i skrêcenie- ca³y dzieñ, pieni±dze na odrdzewiacze, ¶ruby, klucze, piwo, fajki, efekt- wie co do zrobienia


Niech kolega sam sobie oceni co chce zrobiæ ;)

magik - 2011-04-22, 12:49

ale ile satysfakcji ¿e siê co¶ zrobi samemu :] 20 z³ plus co¶ na paliwo ¿eby dojechaæ to ja bym wola³ wydaæ w³a¶nie na fajki i bro :)
magik - 2011-04-22, 13:05

Widzê Maciek ¿e mamy dwa ró¿ne podej¶cia co do spraw starej motoryzacji. Ty jeszcze za³atwiasz sprawy jak we wspó³czesnym. Ja swój, z reszt± wszystkie trabanty traktujê jako zabytkowe i wymagaj±ce szczególnej troski.
JaJer - 2011-04-22, 13:37

Magik:
- wprowadzasz z³e metody!
Jak kto¶ nie wie co z czym, to bêdzie tak:
- rozebraæ, spieprzyæ do koñca i z³o¿yæ, mo¿e siê samo wyleczy.
Na szarpakach pan mechanik poka¿e co i jak, a nawet wiêcej wymy¶li jak obok ma kumpla z warsztatem samochodowym ;)

Tu uwaga! (do wszystkich)
Zanim zdecydujesz siê podjechaæ na szarpaki, zobacz czy w pobli¿u nie ma warsztatów samochodowych. Nigdy do koñca nie daj wiary co do wymiany/naprawy czê¶ci zawieszenia w trabancie.
Pozdrawiam.

magik - 2011-04-22, 13:44

dobra podkulê ogon powiedzmy :) bo ju¿ z Toba Jajer nie bêdê dyskutowa³ bo wiem ¿e wiesz wiêcej o mechanice. Ja po prostu zak³adam ¿e 99 no mo¿e 90 procent trabantów jest do kapitalki wszystkiego. St±d moje upieranie siê. Absolutnie ka¿dy trabant który przechodzi przez moje rêce ma wywalone wszystko co siê da. Jeden jedyny Kosmy po 20 tys wymaga³ jedynie nasmarowania no ale to rodzynek
Kumpelek - 2011-04-22, 14:09

Jedyne Trabanty które nie wymagaj± remontów, to te które przechodz± przez rêce Magika. Hahahaha! :)
magik - 2011-04-22, 14:12

za to po Tobie zostaje kwit ze z³omu....
Kumpelek - 2011-04-22, 18:04

Nigdy nie zez³omowa³em Trabanta:) no ale Ty jako znawca ludzi i Trabantów wiesz o tym najlepiej...:D
Zmierz sobie lepiej przewód od zap³onu, hehe. Chyba specjalnie za³o¿y³e¶ tak ¿a³osny w±tek o kablu, ¿eby brali Ciê za dok³adnego i super specjalistê...

KONIEC.

maciek (macq) - 2011-04-22, 22:23

w innym temacie napisa³e¶ kumpelek takie co¶:

Nie ma co siê poddawaæ... sam kiedy¶ by³em w takiej sytuacji i poci±³em Traba, teraz po paru latach wiem, ¿e by³em g³upi..

No ale niewa¿ne...

Widzê Maciek ¿e mamy dwa ró¿ne podej¶cia co do spraw starej motoryzacji. Ty jeszcze za³atwiasz sprawy jak we wspó³czesnym. Tutaj powinienem zrobiæ ctrl+c i ctrl+v posta jajera. W ka¿dym razie wa¿ne ¿eby trupem nie je¼dziæ, podej¶cie do trabanta mam mniej pedantyczne, bo nigdy nie mia³em ³adnego i zabytkowego trabanta, teraz powoli zmieniam nastawienie, ale kto wie co z tego wyjdzie...

Niestety zdajesz sobie magik sprawê, ¿e jak kto¶ niewprawny rozbierze zwrotnicê, stwierdzi, ¿e ma luzy, nabije tulejki plastikowe z motirexu i "poprawi" pilnikiem, to lepiej ¿eby nie robi³. Smutna, ale prawda, sam przez to przechodzi³em :)

za¶ciankowy - 2011-04-23, 00:32

Panowie,
sam rozbieraæ jak na razie nie bêdê. Co nie znaczy, ¿e to olejê. Pojadê do stacji, pos³ucham, albo wcze¶niej znajdê jaki¶ kana³ w jakim¶ gara¿u i obejrzê to od spodu. Potem najlepiej by³oby jakbym siê przejecha³ jakim¶ innym Trampem, dla porównania. Wówczas bêdê mia³ sto procent pewno¶ci co i jak. No chyba ¿e oglêdziny i wizyta w stacji bêd± w sposób dobitny ¶wiadczy³y o tym ¿e co¶ nie tak jest.
Dzi¶ stwierdzi³em ¿e co¶ mi z ty³u stuka, z lewej strony i te¿ bym pewno tego nie us³ysza³ gdyby mi siê paliwo nie skoñczy³o. Wiêc kilka kilometrów do stacji paliw na lince siê przejecha³em. Stuka, a raczej trzeszczy, tak jakby przy nadkolu. A mo¿e to tylko tapicerka czy co¶ takiego?
Po ¶wiêtach wiêc trzeba siê bêdzie nad tym pochyliæ i ustaliæ przyczynê.

Kumpelek - 2011-04-23, 10:19

MACIEK- Poci±æ, a oddaæ na z³om to ró¿nica:) ja nigdy nie odda³em Trabanta na z³om, zazwyczaj by³o tak, ¿e kto¶ przygarnia³ budê, albo æwiartki bo np s³upki by³y zdrowe, albo co¶:) rok temu sprzeda³em w³a¶nie budê gdzie¶ pod Opole i powstaje tam Trabik vr6 :) Ludzie d³ubi±, ale nie chc± siê przyznawaæ:(



co do dziwnych d¼wiêków z ty³u, to mo¿e byæ tak, ¿e np ok³adzina hamulcowa siê odklei³a czy co¶, a równie dobrze, ³o¿ysko te¿ potrafi zdumiewaj±co dziwne d¼wiêki wydawaæ:) bo odkrêcenie siê wahacza wykluczam bo chyba by¶ sam to zobaczy³.

JaJer - 2011-04-23, 10:31

- dziwne d¼wiêki z ty³u mog± te¿ ¶wiadczyæ o pêkaniu blach, albo wahacza.
Mo¿e te¿ ¶wiadczyæ o wybiciu poduszki amortyzatora i wielu innych czynnikach. Trzeba dok³adnie sprawdziæ i oceniæ na podstawie dog³êbnych oglêdzin. Inaczej siê nie da. Pamiêtajmy, ¿e najm³odsze trabanty maj± ju¿ 20 lat.
Pozdrawiam.

magik - 2011-04-23, 10:50

dok³adnie podzielam zdanie Jajera
Komoon - 2011-04-24, 21:28

ja to my¶lê, ¿e w trabancie komfort jazdy jako taki nie istnieje i faktycznie siê je¼dzi jak "sportowym bolidem". Przynajmniej moi znajomi siê pytali, czemu on taki sztywny (zawias seria, amory sprawne w 70%, sprê¿yny z ty³u, dwie osoby na pok³adzie)
misza - 2011-04-24, 21:32

moze te¿ ¶wiadczyæ o wkreceniu sie sprê¿yny z podk³adk± od regulatora szczêk... tak by³o u mnie... po 500km usta³o..;)
M


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group