CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] zwarcie w kierunkowskazie?!

Wolak - 2011-04-10, 17:02

Witam.
Mam taki problem....
mam zwarcie w tylnej lewej lampie.
jak daje kierunkowskaz w lewo to mam zwarcie i mi szybko miga, a gdy wciskam do tego STOP to normalnie chodzi, ale do tego ¶wiêc± mi siê wtedy obydwa pozycyjne z ty³u.
I o co tu chodzi?
a druga rzecz to nie mam rêcznego, linka jest uciêta.
I ¶wieci mi czasami dioda z rêcznego.
WTF?
pozDDRo

Ptak - 2011-04-10, 17:28

po pierwsze - miernik i szukasz czy masz dobre ladowanie czy nie spada napiecie przy wciskaniu hamulca bo to moze zmieniac prace przerywacza. Jak wiesz ze w tylnej lampie jest zwarcie to odlaczaj po kolei kabelki az sie dowiesz co je powoduje. sprawdz czy nie masz przepalonej ktorejs zarowki bo wtedy tez szybciej mruga kierunek bo przerywacz ma inne obciazenie.


2. zaloz linke to pewnie odzyskasz reczny i w Trabancie nie ma czegos takiego jak dioda recznego bo diody sa tylko we wskazniku paliwa i temperatury, a poza tym ta kontrolka pokazuje zbyt niski poziom plynu hamulcowego takze poszukaj czy gdzies Ci nie cieknie jak nie bedzie widac nigdzie po przewodach ani pompa nie puszcza od strony pedalu hamulca -
(trzeba wsadzic palec i pomacac) to na bank ktorys cylinderek hamulcowy do ktorych to zajrzysz zakladajac linke od recznego.

pozDDRawiam

maciek (macq) - 2011-04-10, 20:29

nie masz masy w lampie, odkrêæ klosz i przeczy¶æ kabelek za ni± odpowiedzialny.
JaJer - 2011-04-10, 20:32

Nie s³uchaj bzdur!!! nie wa¿ne jak zwa³ dioda czy ¿arówka!!!
Jak zaczyna ¶wieciæ siê kontrolka hamulca to oznacza koniec klocków. - poziom p³ynu w zbiorniczku obni¿y³ (w wyniku zu¿ycia klocków) siê na tyle, ¿e za¶wieci³a siê kontrolka!
Samo uzupe³nienie p³ynu spowoduje zga¶niêcie kontrolki, ale i tak czeka Ciebie wymiana klocków hamulcowych!

Odno¶nie kierunkowskazu - musisz odkrêciæ klosz i wyczy¶ciæ styki ¿arówki i oprawki, jak te¿ sprawdziæ masê w ca³ej lampie. - krótko, wyczy¶ciæ STYKI!
Daj znaæ jak uporasz siê z problemem.
Pozdrawiam.

JaJer - 2011-04-10, 21:30

To co wcze¶niej napisa³em o hamulcach jest zasadne przy szczelnym uk³adzie hamulcowym. Czyli nie ma zadnych wycieków p³ynu hamulcowego.
XXL24H - 2011-04-11, 10:57

Dok³adnie to co napisa³ Jajer. W lampie kontrola masy a nie przerywacza, Nie zapomnij sprawdziæ i oczy¶ciæ ¶ruby na karoserii i oczywi¶cie styki w lampie i na jej kostce. Zabieg wykonaj w obydwu lampach i przy okazji wyczy¶æ klosze od wewn±trz i sprawd¼ stan uszczelek. Co do kontrolki hamulców to ¶wiête s³owa ale dodam równie¿ ¿e trzeba sprawdziæ ¶rednice wewnêtrzn± bêbna i grubo¶æ tarcz bo czasami mo¿e nie pomóc wymian tylko klocków i szczêk. Co do linki w±tpiê ¿eby w trabiku wystarczy³o za³o¿yæ tylko linkê, pewnie nie obêdzie siê bez kontroli samo regulatora i reszty mechanizmu (d¼wigni rêcznego,mocowañ linek, przesuwania siê szczêk) bo taka ju¿ przypad³o¶æ tego autka a kto¶ pewnie uci±³ ¿eby nie mieæ problemu z rêcznym. Pamiêtaj dok³adno¶æ naprawy rêcznego zaowocuje naprawdê przyjemnym hamulcem awaryjnym który dzia³a zim± bez niespodzianek.
JaJer - 2011-04-11, 11:44

Dodam jeszcze, ¿e to nie jest zwarcie. Gdyby by³o zwarcie to bezpiecznik by siê przepala³. To jest brak styku.
Pozdrawiam.

XXL24H - 2011-04-11, 13:57

A przerywacz w trabancie dzia³a poprawnie nawet przy 11v bo mia³em taki okres ¿e ¶miga³em bez alternatora i wszystko chadza³o. Silnik elegancko odpala³ na gazie (aku by³ nowy:)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group