CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.3] Przy jakiej prêdko¶ci zmieniacie biegi?

Papale - 2011-04-06, 16:23

Szanowni Trabanciarze,

Przy jakiej prêdko¶ci (brak mi obrotomierza) zmieniaæ biegi? Licznik posiadam od 601, przek³amanie ma³e wed³ug GPS. Kompromis miêdzy zu¿yciem paliwa a preferencjami silnika.
A propos, ile benzynki Wam ¿³opie?

Kumpelek - 2011-04-06, 16:39

to ¿art?
kuzyn353 - 2011-04-06, 17:16

Papale, poje¼dzisz trochê to wyczujesz. Wspomnisz kiedy¶ to ¶mieszne pytanie ;)
Qba - 2011-04-06, 17:59

:D
Baca - 2011-04-06, 20:36

Ja mu k³ade z biegu na bieg :D z jedynki na dwójkê z dwójki na trójkê z trójki na czwórkê trzeba k³a¶c z biegu na bieg ja mu non stop k³adê:)
Kumpelek - 2011-04-06, 20:51

znam takich co z 2jki na 3jkê wrzucali dopiero przy 80km/h na szczê¶cie ta osoba nie ma ju¿ Trabanta:)
Bogdan 611 - 2011-04-06, 22:14

Chyba nie o mnie mówisz bo moje 1.1 sz³o jak dzikie to 90km/h,chyba mowa o jakim¶ cieniasie.
A tak powa¿nie to kup sobie Pan obrotomierz i zagl±dnij instrukcje obs³ugi.p
Jak pamiêtam seryjne 1.1 to przy 60km/h ma 5000obr to przy 1.3 na tej skrzyni i na tym prze³o¿eniu bêdzie podobnie.
Dla niezorientowanych to te silniki mo¿na krêciæ bo maj± krótki skok t³oka,piêæ podpór i wa³ek w g³owicy ale przez hydroszklanki nie polecam krêcenia wiêcej ni¿ 6500obr.

Kumpelek - 2011-04-07, 08:18

uderz w stó³..... :)
papieju - 2011-04-07, 08:40

Przy 80-ciu w 1.1 zmiana na 3 bieg? Potem zdziwko ¿e oleju ¿re i komprecha s³aba...
Bogdan 611 - 2011-04-07, 09:02

Najpierw Tomu¶ kup se porz±dny silnik i zdejmij mikser gazu i potem pisz przy jakiej prêdko¶ci siê bieg zmienia (bo to twoje ledwo w bólach do 60km/h dochodzi) bo teraz siê o¶mieszasz znajomo¶ci± Trabanta Polo bo w³a¶nie w Trabancie 1.1 najlepszy jest ci±g miêdzy 60-70km/h(jak ma siê ga¼nik od 1.3 to mo¿na krêciæ nawet do 80km/h) oczywi¶cie mówimy o sytuacjach jak mamy ciep³y silnik i trzeba kogo¶ skilowaæ:)
Bogdan 611 - 2011-04-07, 09:49

Powiem ¿e pytanie jak tym cholerstwem je¼dziæ jest bardzo trafne bo sam mia³em Trampolo 1.1 przez pó³tora roku i wychodzi³y mi anomalia odno¶nie spalania.
Je¼dzi³em tak II-od 30km/h III-od 40 a czwórka od 50km/h,zero wyprzedzania i innych gwa³townych manewrów i przewidywanie sytuacji na drodze i hamowanie silnikiem i wychodzi³o mi ponad 10l/100km,wku*wi³em siê i na ka¿dym biegu opór,rozpêdzanie do koñca i hamowanie na ostatni± chwilê i wysz³o mi nie wiêcej ni¿ 8l/100km(WTF?) Mój rekord to 4.3l/67km przy prêdko¶ci podró¿nej 120-140km/h(zwalnia³em tylko na radary) do tego mia³em jeszcze dwóch pasa¿erów.
A z kolei w "normalnym"aucie czyli w Polonezie 1.6 to przy spokojnej je¼dzie wychodzi mi do 9l a przy bucie lub zim± dochodzi do 13l czyli jest proporcjonalne.
W Trabancie by³o wszystko sprawne wymienione i wyregulowane i szczelne.

Papale - 2011-04-07, 10:55

Cieszy mnie, ¿e rozbawi³em towarzystwo :-) Wbrew pozorom, to nie ¿art. Zainspirowa³ mnie analogiczny temat o 601.
Interesowa³o mnie zoptymalizowanie osi±gów i spalania. Tak jak wspomina Bogdan 611.

Dziêkujê za wszystkie odpowiedzi.

kuzyn353 - 2011-04-07, 12:34

Optymalnie to jest jak najszybciej uzyskaæ zamierzan± prêdko¶æ, przy czym nie przekraczaæ 2,5-3,5 ty¶ obrotów. Zale¿y od mocy, momentu auta i warunków drogowych.
Je¼dzij tak ¿eby szybko przyspieszaæ a po zmianie biegów ¿eby dalej mieæ ci±g. Hamuj silnikiem przy ka¿dym hamowaniu (odciêcie dop³ywu benzyny przy hamowaniu silnikiem). Nigdy nie wrzucaj luzu. Chyba ¿e stoisz.
Bogdan, ¶ci±gniesz t± maskê Stiga i poka¿esz siê na Pyrkomanii? :) Mia³by¶ mo¿liwo¶æ skilowaæ wszystkich na Torze Poznañ :)Ja siê w tym roku nie ¶cigam bo Trampek przechodzi kapitalkê wiêc mo¿esz siê czuæ bezpiecznie ;D

Bogdan 611 - 2011-04-07, 14:14

Kuzyn raczej nie pojadê bo wyskoczê Polonezem i mi wstydu narobicie:( a z tego co wiem to s± wiêksi upalacze i katownicy od mnie wiêc nic po mnie;)
kuzyn353 - 2011-04-07, 16:13

Nie musisz siê przecie¿ ¶cigaæ. To nie jest obowi±zkowe. Te¿ Pand± nic nie zwojujê :)
Papale - 2011-04-07, 16:14

Dziêki Kuzyn, dziêki Bogdan. Je¿d¿ê Trabantem dok³adnie rok. Zmieniam biegi "na ucho" czy jakkolwiek to nazwaæ, gdy zaczyna byæ g³o¶no. Problem w tym, ¿e nie mam pojêcia jakie mam wtedy obroty. Moje przyzwyczajenia chcia³em skonfrontowaæ z Wasz± praktyk±, by oszczêdziæ niepotrzebnych cierpieñ Trabantowi. Mój b³±d, którego ju¿ nie pope³niê.
Kumpelek - 2011-04-07, 17:18

Bogdan 611- zbyt du¿o je¿dzê, aby demontowaæ gaz na zawo³anie.. a w cztery oczy to mówi³e¶, ¿e nie¼le zapierdala, a teraz to nagle mu³ :) hehehe.. dla Ciebie Kargulowe 1.3 te¿ by³o mu³em mimo, ¿e prawie 170km/h jecha³o.



Kuzyn, twierdzisz, ¿e hamuj±c silnikiem auto nie zu¿ywa benzyny? dobrze rozumiem?

kuzyn353 - 2011-04-07, 18:03

A no :) W ga¼nikowych autach z elektrozaworem biegu ja³owego. I we wszystkich samochodach z jakimkolwiek wtryskiem.
Chyba ¿e kto¶ korzysta³ z rad na tym forum (by³ taki temat) aby modyfikowaæ ga¼nik, pozbywaæ siê np dziwnych "niepotrzebnych" elementów przy ga¼niku.

Qba - 2011-04-07, 18:28

Z hamowaniem silnikiem prawda to. Generalnie zawsze, kiedy nie naciska siê gazu (pomijaj±c bieg ja³owy) do silnika nie dop³ywa paliwo.
Dlatego w dwusuwach nie mo¿na hamowaæ silnikiem, bo w koñcu siê zatrze :D

Kumpelek - 2011-04-07, 19:10

wiêc jak to siê dzieje, ¿e silnik chodzi bez paliwa?
ostatnio by³em na takiej konferencji jaki¶ tam in¿ynierów u nas na polibudzie i generalnie oni twierdzili, ¿e w³asnie jest to nie realne ¿eby silnik nie pobiera³ paliwa, ¿e zawsze jaka¶ ilo¶æ auta ga¼nikowe musza mieæ. ¿e wspó³czesne auta hybrydowe hamuj±c silnikiem nie zu¿ywaj± paliwa, bo hybrydy s± itp.. wykorzystuje siê energiê z silnika elektrycznego, a co¶ tam co¶ tam.. tak w skrócie:P jak znajdê chwilê czasu, to mo¿e przepiszê do jakiego¶ pliku ca³± konferencjê i tu zapodam:) w sumie ciekawie by³o, ale ja jako w sumie zwyk³y, pocz±tkuj±cy mechanik ma³o co siê w czystej teorii orientowa³em.:P

Bogdan 611 - 2011-04-07, 20:22

Zdj±æ mikser i za³o¿yæ ¿aden problem,a je¿eli chodzi o twoje 1.1 tragedii niema ale mog³o by byæ du¿o lepiej sam o tym dobrze wiesz a je¿eli chodzi o 1.3 to nie by³o z³e ale spodziewa³em siê czego¶ lepszego po przeja¿d¿ce jednym Wartburgiem,wiêc niedosyt zawsze jest.
Je¿eli jest ga¼nik nowego typu(taki jest w trabancie) to ma odciêcie paliwa przy hamowaniu silnikiem,odno¶nie spalania z tego co s³yszê i czytam opinie to VW polo z analogicznymi silnikami pal± mniej.

Ptak - 2011-04-07, 20:49

jak chcesz wiedzieæ po prostu jakie obroty na którym biegu zajrzyj do ksi±¿ki F.Rawskiego Trabant 1.1 obs³uga naprawa itd.
tam jest taki wykres podobnie jak inny mówi±cy o tym przy jakich obrotach jest najwiêksza moc i moment obrotowy.


Chyba pro¶ciej ni¿ czytaæ 50 wypowiedzi kto bardziej krêci silnik a kto jest taki i owaki bo ma lpg... a w ogole to dawno i nieprawda


p.s. gdzie jest krzy¿

Wolak - 2011-04-13, 17:36

no ja nie wiem... ale po tym po¶cie, jak jecha³em to zobaczy³em kiedy ;)!
Trzeba je zmieniaæ w³a¶nie tak, jak kolega wy¿ej, ¿e musi byæ ci±g, a nie mu³.
No ale tak 1 - do ruszenia, no jak to 1., 2 - do 30km/h, 3 - do 50km/h, a 4 to ju¿ se lecisz ;)
pozdro.

Bogdan 611 - 2011-04-13, 22:11

Obrotomierz i wakunometr i po problemie,i rozpêdzamy auto dynamicznie do osi±gniêcia szybko¶ci podró¿nej i raczej unikamy jazdy na luzie bo auto wtedy pali.
GrzegorzB - 2011-04-14, 07:45

1.1/1.3 nie je¼dzi siê na luzie!
machoony - 2011-04-14, 08:22

zadnym autem nie jezdzi sie na luzie a zakretow nie pokonuje na sprzegle.
Bogdan 611 - 2011-04-14, 10:41

O tym piszê:)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group