CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - Skandynawia w trampku

Rze¼nik - 2011-03-18, 22:37

Witam wszystkich,
Wybieram siê autem -1.3Universal w dobrym stanie (naprawiany na bie¿±co) na sam± pó³noc Norwegii (i z powrotem jak Thor da:)5-6 ty¶ km w miesi±c. Trochê siê obawiam o powodzenie wyprawy, a raczej o awarie po drodze. W zwi±zku z tym mam pytanie do bardziej do¶wiadczonych w dalekich podró¿ach Trabantem - co sprawdziæ przed wyjazdem - jakie mog± typowe usterki na d³u¿szej trasie i ewentualnie jakie czê¶ci ze sob± zabraæ.
oczywiste rzeczy jak:
oleje, p³yny, ¶wiat³a, opony, akumulator i ³adowanie, wahacze to jak ju¿ napisa³em rzeczy oczywiste. Co jeszcze dopisaæ? Bêdê wdziêczny za wszystkie rady.
Mo¿e znacie dobrego specjalistê który by za rozs±dn± cenê zrobi³ co¶ w rodzaju przegl±du i doradzi³/odradzi³ (woj mazowieckie). Pozdrawiam

Kumpelek - 2011-03-18, 23:06

rozrz±d z pomp± wody.
Bogdan 611 - 2011-03-18, 23:08

Wahacze ty³
Qba - 2011-03-18, 23:44

Wahacze napisa³ przecie¿, po co piszesz
Rze¼nik - 2011-03-19, 17:41

Dziêki
jeszcze jeszcze :)

magik - 2011-03-19, 18:58

i pyta³ do¶wiadczonych w dalekich podró¿ach :]
przemas601 - 2011-03-19, 21:03

³adnych parê lat temu zrobi³em sobie wycieczkê 601,zrobi³em jakie¶ 5ty¶ km. Jedyn± rzecz± jaka siê sypnê³a by³ silnik. Chwilê przed wyjazdem po¿yczy³em auto znajomemu,on nie wla³ oleju i silnik siê podtar³. Jecha³ max 70km/h i pali³ 10L,przejecha³em tak 170km i w bydgoszczy zmieni³em silnik na inny,ze szrotu. Do koñca wypray nie by³o ¿adnych niespodzianek.
Domator - 2011-03-19, 21:28

To z autopsji. Wymieñ termostat i czujnik na ch³odnicy, tylko 20 z³ i +100% do pewno¶ci ¿e nie bêdzie ci gotowa³ w trasie. Ja te¿ my¶la³em ¿e mam 1.3 w dobrym stanie a jednak zawiód³ mnie termostat a zaraz po nim uszczelka pod g³owiczk±. Warto wymieniæ.
Rze¼nik - 2011-03-19, 22:06

Spodziewa³em siê tego :) termostat, czujnik, uszczelka w tym roku wymienione ;)Zabieram siê za sprzêg³o. Dziêki
XXL24H - 2011-03-19, 22:19

Ja przyjrza³ bym siê uk³adowi jezdnemu (sprawd¼ jak trzyma siê mocowanie lewarka w pod³odze bo czêsto gnije) i hamulcom bo ma³o fajnie jedzie siê na tylko jednej sekcji pompy. Posprawdzaj te¿ zap³on czyli ¶wiece kable przede wszystkim aparat z palcem i po³±czenia elektryczne pod maska. Co chyba oczywiste filtry (paliwowy te¿) i ko³o zapasowe oraz przesmarowanie nakrêtek na szpilkach bo w trasie lepiej niemieæ z tym problemu. Ogarnij elektrykê je¶li mia³e¶ jakie¶ problemy z ni± wcze¶niej jak na przyk³ad nie ³±cz±ce styki w skrzynce bezpiecznikowej brak masy gdzeikolwiek lub zniszczone kable na silniku. Przy silniku tak jak koledzy napisali rozrz±d i we¼ uszczelkê pod g³owicê na zapas chyba ¿e wymienisz profilaktycznie :D No i ci¶nienie w ko³ach.
XXL24H - 2011-03-19, 22:20

No i na zapas linka sprzêg³a mimo wszystko. Co do kó³ to odkrêcenie nakrêtek i posmarowanie szpilek.
maciek (macq) - 2011-03-19, 23:57

szpilek siê nie smaruje mechaniki...
XXL24H - 2011-03-20, 00:52

Proszê bardzo mo¿na siê pomêczyæ ale nakrêtki i tak siê nie odkrêcaj± ani nie luzuj± nie zale¿nie od tego co mówi± wykwalifikowani mechanicy hehehhe ale ka¿dy ma swoje zdanie i ju¿. Jako¶ w ¿adnym zak³adzie wulkanizacyjnym nie zwrócili na to uwagi.
wnuq - 2011-03-20, 09:01

szpilek siê nie smaruje mechaniki...


a to bardzo ciekawe...

ja zawsze psikam na piastê i szpilki smar miedziowy. nie trzeba ko³a z kopa zdejmowaæ

J.J. - 2011-03-20, 11:25

nie my¶³ co zrobiæ bo co¶wtedy zawsze sie zdupi.
wsiadasz i jedziesz i bêdzie zajebi¶cie ;)

przez te wszystkie lata to unieruchomi³y mnie nastêpuj±ce drobiazgi:
- czujnik oleju br±zowy - olej nim wywali³
- peda³ sprzêg³a - wygi±³ siê
- tarcza sprzêg³a - wylecia³y sprê¿ynki :|
- pompa wody pad³a, ale by³ na ni± czas ;)

Kumpelek - 2011-03-20, 11:49

Szpilek nie smaruje siê ani smarem zwyk³ym, ani grafitowym, miedzianym od biedy mo¿na...ale do szpilek jest specjalny smar, tak samo jak do gumek w cylinderkach... :]
JaJer - 2011-03-20, 16:02

ale do szpilek jest specjalny smar
- czyli siê smaruje.
Jak nie by³o specjalnych ¶rodków to grafitem (takim w proszku)zabezpiecza³o siê szpilki.
Po takim zabiegu zawsze mo¿na by³o odkrêciæ, gwinty nie zrasta³y siê za pomoc± korozji.
Wiêc smarowaæ, czy nie smarowaæ oto jest pytanie.
Ja smarujê.

Bartek Dobrzyñski - 2011-03-20, 18:26

Drut stalowy i trytytki w kilku rozmiarach. Ta¶ma izolacyjna i co¶ w rodzaju PowerTape.
maciek (macq) - 2011-03-20, 18:35

Popieprzy³y siê cytaty, skopiujê jeszcze raz

Proszê bardzo mo¿na siê pomêczyæ ale nakrêtki i tak siê nie odkrêcaj± ani nie luzuj± nie zale¿nie od tego co mówi± wykwalifikowani mechanicy hehehhe
Ju¿ z gwintem w trabancie klasê pokaza³e¶. Patentuj dalej auto, nie ¿yczê ¼le, ale uwa¿aj trochê.


Szpilek nie smaruje siê ani smarem zwyk³ym, ani grafitowym, miedzianym od biedy mo¿na...ale do szpilek jest specjalny smar, tak samo jak do gumek w cylinderkach... :]

W³a¶nie... Z braku laku dobrze wyczy¶ciæ szpilki druciank± i leciutko miedziowym, ale zwyk³ym nie odwa¿y³bym siê. Skok gwintu szpilki i nakrêtki ma dzia³aæ hamuj±co, wiêc i smar nie powinien zaszkodziæ po³±czeniu, ale macie pewno¶æ?

XXL24H - 2011-03-20, 22:35

Ok maciek bez bicia przyznaje siê z tym gwintem ale nawet nie zaczê³o to je¼dziæ czyli siê nie liczy :D co do gwintów doci±gam nakrêtki kluczem krzy¿owym i przy odkrêcaniu po trzeba u¿yæ co najmniej takiej samej si³y a przynajmniej mogê zmieniaæ ko³a sam. Aczkolwiek moja ¿onka nie by³a wstanie dzisiaj odkrêciæ nog± ko³a dokrêconego moimi rêkoma jaki¶ miesi±c temu (incydent z blachowkrêtem).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group