|
CartoonTrabant v1.0 cartoon trabant polska 1.0 |
|
Technicznie - [(S)] RS 800 Poszukiwane dane.
qba_601 - 2011-03-08, 23:22
Witam.
Generalnie jak to siê mówi mam pomys³a, aczkolwiek do realizacji sami niezbedne dane/rysunki dotycz±ce wesolego silnika rs800, g³ównie chodzi mi o rysunki
ludzie we wsi mowi± ¿e niemcy wkladali do glowicy dwie swiece, wszystko fajnie tylko jak :) tzn czy jak, oba nowe otwory czy tylko jeden ?
i takie tam inne, podobny temat odnosnie bloku i dwóch gazników,
jesli ktokolwiek ma cokolwiek by³bym wdzieczny.
TrabiVR6 - 2011-03-09, 02:06
Generalnie jest to zupelnnie inny silnik. Pocz±wszy od karterów a na g³owicach koñcz±c.Gdzies w necie trafilem kiedy¶ na fotografie pokazujace ró¿nicê miêdzy seri± a RS,ale ich niestety nie zapisa³em i teraz ¿a³uje ;/
Galant - YuLaS - 2011-03-09, 14:14
Ogl±da³em go w muzeum w zwickau. Mia³ 3 cewki , ale trzecia by³a jako zapas. W g³owicach by³o po 1 ¶wiecy. Dwie ¶wiece wymagaj± przeróbki g³owicy - taki zabieg mo¿na spotkaæ w silnikach przerabianych do motolotni, przez to silnik ma byæ bardziej niezawodny ni¿ mocniejszy. RS800 mia³ mocno wysilony silnik jego zadaniem by³o dojechaæ do koñca wy¶cigu.
machoony - 2011-03-09, 16:18
Yulas: rajdu.
mam gdzies homologacje FIA, jak znajde to wrzuce.
qba_601 - 2011-03-10, 01:31
przeróbka g³owicy to nie problem (mam chwilowe dojscie do fajnej zabawki wiec chcia³bym to wykorzystaæ ), wiem ze madziaty tez wciskaja druga swiece, chodzi o to pod jakim katem, wydaje mi siê ze ma to znaczenie, a niechcia³bym odkrywaæ ameryki, umiejscowienia par swiec mo¿e byc n+1 :)
przefrezowanie karteru te¿ wchodzi w rachubê, korci mnie niesamowicie "przedzielenie" silnika pod dwa gazniki,
J.J. - 2011-03-10, 12:09
jak masz mo¿liwo¶æ siê baw siê :)
do tego wydech banan obowi±zkowo :)
Qbs - 2011-03-10, 16:05
to mo¿e zrealizuj tunig wg tej instrukcji , bo do tej pory nie zosta³ profesjonalnie zrealizowany przez nikogo chyba jeszcze.
qba_601 - 2011-03-10, 21:00
gdyby ktos chcial to tu znajdzie skany homologacji FIA nr.5630 to homologacja na traba z roku 74
http://web.archive.org/we...eringsattester/
qba_601 - 2011-03-10, 22:00
FIA 5142 ..rok panski 63-64
klakson - 2011-03-13, 22:32
Je¶li dobrze pamiêtam obecne umieszczenie ¶wiecy jest najbardziej korzystne, dodatkowa ¶wieca poprawiæ mo¿e tylko niezawodno¶æ przy wiêkszym sprê¿aniu (z pewno¶ci± takowe bêdzie:) - ale to moje lu¼ne pomys³y
Podzieliæ silnik pod 2 osobne ga¼niki ? a jak rozwi±¿esz rozrz±d ? najpopularniejszym rozwi±zaniem by³oby przerobienie cylindrów na sterowanie t³okiem i pod³±czenie do nich ga¼ników. Mo¿e kto¶ wymy¶li³ jakie¶ inne sterowanie, ale obecnie brak mi jest jakiegokolwiek pomys³u.
Jak na moje nieposkromione przez naukê przeczucie mo¿na by by³o zacz±æ od zwiêkszenia pojemno¶ci przy obecnym skoku t³oka i dopasowaniu odpowiednio wiêkszego zasilania z ga¼nikiem. Reszta przy tym to "kosmetyka" :)
Ale czy to bêdzie lataæ ?
Qbs -owa propozycja jest faktycznie ciekawa, jest precyzyjnym przeniesieniem opisu modyfikacji 2t ze "¶wiata motocykli" i innych artyku³ów o optymalizacji silników z jedynie s³usznej epoki :)
Widaæ ¿e wiosna idzie ;)
Zbyszek 601 - 2011-03-15, 13:35
Mo¿na daæ membrany.
Galant - YuLaS - 2011-03-17, 22:55
dwa ga¼niki i sterowanie t³okiem..
Proszszszszszsz:
klakson - 2011-03-19, 01:07
jakiesz to proste :)
wnuq - 2011-03-20, 19:58
ke?
magik - 2011-03-25, 08:59
z pó³ roku temu widzia³em na czeskich stronach blok pod dwa ga¼niki tak a propos.Siermiê¿nie to wygl±da³o na oko.
Krzysiek Sawicki - 2011-03-25, 20:14
kit w³o¿yæ silnik od tico (0.8 41km) albo matiz (0.8 51km) i bêdzie RS800 :P
Szaleñstwo :D
Pozdrawiam :)
Kumpelek - 2011-03-25, 20:56
do dwusuwa pasuje jedynie dwusuw.
do czterosuwa pasuje jedynie czterosuw.
i niech KA¯DY TRABANCIARZ wreszcie siê tego nauczy.!
Bogdan 611 - 2011-03-26, 14:51
Do ka¿dego auta da siê za³o¿yæ praktycznie ka¿dy silnik(w granicach rozs±dku) ale co to za przyjemno¶æ je¼dziæ trabantem z motorem Tico to to jakby mieæ dziewczynê z wackiem:)
Krzysiek Sawicki - 2011-03-26, 21:37
spoko mam 601 w oryginale :)
co za porównanie :P a pomy¶leæ ¿e taki pomys³ chodzi³ mi po g³owie... fuj...
magik - 2011-03-27, 09:23
na szczê¶cie od pomys³u do realizacji d³uga droga. Ca³e szczê¶cie ¿e 90 % trabanciarzy koñczy na marzeniach, najczê¶ciej koñczy siê wiedza praktyczna i w 99 % kasa i pomys³ zanika. Pamiêtaj auto kolekcjonerskie to 100% orygina³. Ka¿dy inny wcze¶niej czy pó¼niej zostanie zaje¿d¿ony
magik - 2011-03-27, 15:56
znalaz³em co¶ takiego, mo¿e kogo¶ natchnie :)
https://picasaweb.google.com/pakolicz/OldtimerExpo2008#5189374727112880754
Asia & Andrzej - 2011-03-27, 22:03
bogdan a masz jakies porownanie w jezdzie czy dziewczyne z wackiem??kazdy robi co chce z swoim trabantem a po przyjezdzie na zlot to i tak najwiekszego wroga przyciaga by zobaczyc jak to zrobil.Kumpelek co do twojej uwagi by sie kazdy nauczyl to ty tez sie czegos naucz i pilnuj swojego traba by byl trabantem a nie np maszynka do frezowania asfaltu.Kazdy wlasciciel jakiegokolwiek auta robi z nim co chce i koniec.Jak ktos pyta o dane to czemu mu nie pomoc?Niech robi jak ma kase,checi i czas.Zrobi,spotkacie sie to bedziesz jednym z pierwszych co beda ogladac.Trabant to nie tylko silnik i zapamietajcie to sobie!
Galant - YuLaS - 2011-03-28, 12:59
ten silnik jest (by³) na ebay,
- moc 60KM ,
- dodatkowe kana³y przep³ukiwania (do¶æ popularne w reichu)
- ga¼nik Bing 84,
- zwiêkszone sprê¿anie
- szpilki id±ce od karteru po g³owice
Bogdan 611 - 2011-03-28, 14:28
Ja siê spotka³em dane ¿e RS800 wersji torowej mia³ 80KM i v-max 180km/h
TrabiVR6 - 2011-03-28, 22:13
180 to chyba na V biegu.
Bogdan 611 - 2011-03-29, 12:41
A chyba by³a V do cwaja kto¶ dawa³ nawet foto tego czego¶.
magik - 2011-03-29, 14:27
Esz k...a dzieci internetu. 180 V max :]
Trzy zdjêcia mojego autorstwa.... Przynajmniej jaki¶ konkrety
https://picasaweb.google.com/handelemorele77/TrabantRS?feat=directlink
maxxx601 - 2011-03-29, 20:15
Tak magiku, mam jaki¶ skan wersji torowej mia³a taki vmax i okoo 7-8 do paki. Ten z muzeum to wczesny rs, potem go trochê rozbudowali. Gada³em kiedy¶ z in¿. Godul± z Krakowa i mówi³ ¿e to realne osi±gi 60-70KM z tym ¿e ¿ywotno¶c to 3-4 godz. i 25-30l paliwa na 100 :D
do dwusuwa pasuje jedynie dwusuw.
do czterosuwa pasuje jedynie czterosuw.
i niech KA¯DY TRABANCIARZ wreszcie siê tego nauczy.!
W takim razie do czego pasuje wankiel? By³y wszak prototypy :P
Kumpelek - 2011-03-29, 20:57
Andrzej:) wezmê do pod uwagê, miód na moje serce:)
Bogdan 611 - 2011-03-29, 21:53
Akurat nie internetu,o V-max 180km/h dowiedzia³em siê z Classic Auto lub automobilisty i ta warto¶æ jest wiarygodna bior±c pod uwagê moc silnika a i za³o¿ê siê ¿e prze³o¿enia te¿ by³y zmienione.
TrabiVR6 - 2011-03-29, 23:39
Dorzuce zdjecia V gear boxa ;]
magik - 2011-03-30, 08:40
wybieram siê na dniach do in¿. Smolicza. Mo¿e ten cos bêdzie wiedzia³ wiêcej. To ju¿ starszy pan, no i z ogromn± wiedz±
Narwaniec - 2011-03-31, 09:20
nadal mieszka na woli?
kiedy¶ pare ³adnych lat temu (chyba jeszcze w latach 90-tych) go¶ci³em u niego.pokaza³ mi ró¿nego typu publikacje dotycz±ce trzeciego kana³u oraz zasilania podwójnymi ga¼nikami.mia³ naprawde duuuu¿o w g³owie , a ogrom wiedzy mnie po prostu wbija³ w krzes³o.byæ mo¿e On bêdzie móg³ sporo przekazaæ w takich sprawach.a chyba trzeba by by³o ju¿ siê spieszyc...
J.J. - 2011-03-31, 14:57
zbieraæ na dyktafon i potem na papier ;)
Kumpelek - 2011-03-31, 16:45
i na grub± kasê dla kogo¶ kto by siê pofatygowa³ to wszystko ogarn±æ. :/ :(
Pietrek "ELV15&a - 2011-03-31, 20:00
Ja w ClassicAuto w³a¶nie czyta³em, ¿e w Czechach obecnie w Volnym Pucharze silniki dwusuwowe w Trabantach s± krêcone do 100KM! Nie wiem jak to robi±, ale my¶lê, ¿e Komar bez awarii potrafi wiêcej kilometrów przejechaæ ni¿ te Trampki.
Fajnie, ¿e powsta³ temat o tych unikatach, bo w internecie nie ma za du¿o informacji o tym.
kuzyn353 - 2011-03-31, 23:52
601 i 100KM. Która czê¶æ silnika zosta³a oryginalna? :) Bo chyba nawet kartery tego nie wytrzymaj±.
qba_601 - 2011-04-02, 07:34
co do skrzyni i prêdko¶ci maksymalnej kr±¿y wiele mitów,
id±c za homologacj± FIA z ró¿nych lat tzn pocz±wszy od roku 65 do 85 podawane s± dane które twierdza w skrócie ze dopuszczalna by³a skrzynia biegów z piêcioma prze³o¿eniami do jazdy do przodu,
i tu was troszkê rozczarujê troszkê i zaniepokoje :) mianowicie s³ynny bieg piaty mia³ prze³o¿enie identyczne z czwartym ze zwyk³ej skrzyni biegów :),
by³ mianowicie jeden ma³y "myk" dopuszczalne by³y rózne prze³o¿enia g³ówne na tzw dyferencjale/dyfrze , zale¿nie od dyfra móg³ ganiaæ w okolicy 200 a óg³ tez miec problem z innym dyfrem dobic do 140
reasumuj±c mo¿liwe jest ¿e katalogowa wielko¶æ przytoczona na zdjêciach magika jest wielko¶ci± prêdko¶ci dla standardowego dyferencja³u
podejrzewam ze picia i jego 353 na d³ugim dyfrze mog³o by siê "obiæ" o 200 :)
klakson - 2011-04-03, 01:16
taaaaak, bo z tamtych czasów pamiêtam na przyk³adzie chyba pany fiata, czy to ma 4 biegi !plus 5! czy ma 4 podzielone na 5. W dzisiejszych mobilach to ju¿ ciê¿ko o logike...
qba_601 - 2011-04-15, 22:50
wielkie dziêki za zainteresowanie
na chwile obecna uda³o mi siê stworzyæ jakie¶ wzglêdnie wygl±daj±ce poczucie ze siê uda co¶ wymodziæ, hehe mo¿e za rok :)
plan jest zacny chocia¿ nie bêdzie to silnik na podstawie RS800, mo¿e nastêpny taki bêdzie :P
mam troszkê dziwnych ró¿nych danych, niestety jest to bardzo chaotyczne i niespójne, postaram siê dla potomno¶ci "jako¶" usystematyzowaæ choæ czê¶æ, ale z braku wolnego czasu szybko to na pewno nie nast±pi
je¶li kto¶ jeszcze ma co¶, cokolwiek w jakimkolwiek jêzyku niech wrzuca tu b±d¼ na prv, bêdê wdziêczny
|
|