CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] D³u¿sze szpilki 1.1 >> Help!

Luke - 2011-03-07, 20:23

Zakupi³em jaki¶ czas temu felgi 4x98 Fiatowskie. Oczywi¶cie szpilki w Trabancie s± zbyt krótkie. Przestudiowa³em ju¿ stare tematy na forum i doszed³em do tego ¿e te które zamówiê powinny byæ takie(nie znam siê):
-¶rednica rade³ka 14,2 mm
-gwint M12 x1,5 (tak wyczyta³em)

1. Je¶li kto¶ ma dobre informacje to mo¿e móg³by to potwierdziæ.
Czy te informacje wystarcz± tokarzowi? Czy jeszcze czego¶ brakuje?

2. Mam te¿ w±tpliwo¶ci co do d³ugo¶ci jak± powinna mieæ szpilka. Po za³o¿eniu ko³a na piastê brakuje mi tyle co szeroko¶æ nakrêtki. Szpilka koñczy siê równo z felg± ani nie wystaje ani nie jest w niej schowana. Nie znam d³ugo¶ci oryginalnej szpilki w Trabancie, ile powinna mieæ moja? Na forum wyczyta³em informacje 52mm i 60mm. Mo¿e tu te¿ mi kto¶ pomo¿e? :)

3. Czy nowe szpilki = nowe nakrêtki czy mog± byæ te stare z Trabanta?

4. Czy zna kto¶ przybli¿ony koszt szpilki(i ew. nakrêtki je¶li trzeba)?

Uwagi mile widziane. Z góry dziêki za rady i podpowiedzi.

Chany - 2011-03-07, 20:34

Szpilki z Wartburga daj± radê w 100%, dostaniesz w sklepie z czê¶ciami do Wartburga, obejdzie siê bez tokarza. I nakrêtki pozostan± te same. Koszt 6z³ za sztukê.
papieju - 2011-03-07, 20:50

Ile tego potrzebujesz? I jak± d³ugo¶æ potrzeba? Szabrujê 1.3 na graty i byæ mo¿e mia³bym tego trochê.
Piotr Kucharski (kuchar) - 2011-03-07, 21:01

szpilki do osobowych mitsubishi prawdopodobnie spe³ni± Twoje oczekiwania, a nakrêtka nie bêdzie na samej koñcówce gwintu.
Bachur - 2011-03-07, 22:33

szpilki do wartburga to lipa straszna jest niestety ;// szpilki od toyoty dlugie z gwintem do nakretek -nie pamietam jakich ale Dominik vr6 powinien pamietac i po prostu trzeba uciac na wymiar -koszt 12 zl za sztuke ;/ ale twarde

wartburgowych sie wystrzegajcie -miekkie i za krotkie niestety do alufelg

Hajs - 2011-03-08, 00:01

Czy mo¿e mi kto¶ wyja¶niæ, dlaczego sklep Motirex wprowadza ludzi w b³±d, podaj±c na swojej stronie, ¿e szpilka Trabant 1.1 ma 28mm a ta z Wartburga 1.3 40mm? Tak naprawdê Wartburgowa jest tylko 5mm d³u¿sza. Ciekawe jak on to mierzy³. Pewnie wielu siê ju¿ na to nabra³o, uwa¿ajcie.
Luke - 2011-03-08, 10:02

Je¶li jest prawd± ¿e Wartburgowskie s± tylko 5mm d³u¿sze to niestety za ma³o dla mojej felgi. Je¶li s± za miêkkie to tym bardziej, tu nie mo¿na oszczêdzaæ na materiale.

Hajs, Kuchar:
-szkoda ¿e nie pamiêtacie z jakiego modelu (domy¶lam siê ¿e parametry powinny byæ identyczne, jak to co wpisa³em w swoim po¶cie - popytam w sklepach zatem):P

Papieju:
-potrzebny jest komplet, co do d³ugo¶ci ciê¿ko powiedzieæ ale przynajmniej 50mm (je¶li orygina³ ma 28mm, jak to napisa³ Hajs w po¶cie wy¿ej)

Piotr Kucharski (kuchar) - 2011-03-08, 10:40

szpilki od mitsubishi maj± rade³ko pasuj±ce do piast trabanta, szukaj w sklepach z akcesoriami tuningowymi typu pier¶cienie dystansuj±ce, szpilki, nakrêtki. Kiedy¶ sprawdza³em i by³y dostêpne ró¿ne d³ugo¶ci w cenach 10-12 z³/szt., wiêc nie tak drogo zwa¿ywszy na fakt, ¿e rzecz dotyczy bardzo istotnego elementu maj±cego wp³yw na bezpieczeñstwo.
Pozdro
kuchar

Chany - 2011-03-08, 16:03

wartburgowych sie wystrzegajcie -miekkie i za krotkie niestety do alufelg
Do moich alufelg Borbet nie s± ani odrobinê za krótkie, ani za miêkkkie, mam za³o¿one od 2 lat i nic siê niedobrego nie dzieje;)

danolles - 2011-03-08, 18:26

Ja da³em szpilki od nissana primery i nakrêtki dedykowane do alu w nissanie. P³aci³em po jakie¶ 10 + 2 za nakrêtkê, ale za to mia³y o ile dobrze pamiêtam 50lub55 mm d³ugo¶ci, tak¿e nakrêtka trzyma na ca³ym gwintem.
Najlepiej jak wie¼miesz ze sob± szpilkê od traba i zmierzysz suw-miark± ¶rednicê rade³ka szpilki tak ¿eby w bêbniê i pia¶cie siedzia³a bez luzu.

Galant - YuLaS - 2011-03-08, 22:17

Ja zrobi³em tak:
-przetoczy³em ¶ruby klasa 10,9 - M14 na gwint 12 w ten sposób pasowa³y w otwory w bêbnie
- nakrêtki do felg aluminiowych powinny byæ sto¿kowe (ale trabantowe nie odkrêca³y siê)

szkielu - 2011-03-11, 17:28

Ja po do¶wiadczeniach z dorabianiem szpilek przez tokarza da³em sobie spokój - wole krótkie szpilki ni¿ ³ami±ce siê :) wbrew pozorom dotoczenie dobrej szpilki nie jest takie ³atwe.
Bachur - 2011-03-11, 18:28

nie ma co toczyc i dorabiac twarda szpilke od toyoty albo mitsubishi i uciac troche i tyle-w sumie to i tak pewnie gniazda w wiekszosci autek wyrobione wiec trzeba do piasty i do bebna przyspawac troszke :)

ale "oryginalne" wartburga shit jest teraz :)

Hajs - 2011-03-11, 21:18

Gniazda szpilek napewno nie s± u nikogo wyrobione, oryginalne szpile wbite s± mocno, zawsze s± doci±gniete i sie nie poruszaj±. Nawet ³adny ocynk w ¶rodku jest.
Szpilki Toyota/Mitsubishi s± PRAWIE ok, bowiem maj± rade³ko 14mm, a w Trabie jest 14,2. Bêd± za lu¼ne. Ale jest na to sposób, trzeba wbiæ je przez aluminiow± blachê, np z puszki, wtedy mocno siê osadzaj±. Samo przyspawanie bez ciasnego wbicia nic nie da.

Hajs - 2011-03-11, 21:24

Jeszcze jedno: S± te¿ szpilki od Nissana/Subaru z rade³kiem 14,3mm lecz nie wiem czy uda siê je ³atwo wbiæ, skoro ju¿ oryginalne ciasno wchodz±.
Jakub K. - 2011-03-12, 01:16

Dziwne, ja u siebie mam przód 6.5 J z du¿ego fiata (4x98) a z ty³u 8J te¿ z fiaciora, nic nie robi³em ze szpilkami a wszystko pasuje idealnie :F hm...
Bartek Dobrzyñski - 2011-03-12, 13:03

Bachur wiesz co to sa znaki interpunkcyjne?
Piotr Kucharski (kuchar) - 2011-03-12, 20:12

Bachur, Hajs
o czym Wy tu piszecie? O jakim spawaniu szpilek? O jakim wbijaniu ? Przez jak± blaszkê aluminiow±?? A od czego to gniazdo szpilki ma byæ niby wyrobione? Nie róbcie proszê wody z mózgów innym.
Rade³kowane szpilki siê wciska na prasie, ewentualnie dopuszcza siê wci±gniêcie szpilki w otwór przy pomocy nakrêtki. Ale wbijanie jest niedopuszczalne! Bêbny s± z ¿eliwa, ¿eliwo jest kruche, przy wbijaniu ¿eliwo pêka i wcale nie musicie tego go³ym okiem widzieæ.
Zreszt± ¿eliwo, nie ¿eliwo, takich rzeczy nie robi siê m³otkiem

Bachur - 2011-03-13, 23:06

hej nikt nie robi wody z mózgu-fakt napisalem ze trzeba...a moglem napisac ze mozna....nic nie pisalem o wbijaniu,mlotkiem..

co do wyrobionych radelek ja tak mialem niestety minimalnie...wiec napisalem to z autopsji :)

pozddro serdeczne

papieju - 2011-03-15, 13:10

Zacznijmy od tego ¿e szpilki do Wartburga dostêpne w handlu s± wêgierskie. Nie dziwiê siê ¿e s± byle jakie. Ale szpilki z rozbiórki Wartburga lub szrotu s± przewa¿nie produkcji DDR, co za tym idzie s± zupe³nie innej, lepszej jako¶ci. Chcesz najd³u¿szych, szukaj 353 sprzed 1974, na du¿ych bêbnach z przodu i ty³u. Te s± najd³u¿sze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group