CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] Olej w ga¼niku.

ANia - 2004-10-28, 22:36

Witajcie Kochanie.
Nie mam juz si³y do tego, jak nie urok to s...
Jaka moze byc przyczyna dostawania sie oleju do ga¼nika?
Zbiera sie on w górnej czesci, tak jakby nawet troche wyciekal spod os³ony gumowej ga¼nika.
Oczywi¶cie mam problemy z jazd±, ciagle sie d³awi i nie chce jechac.
Za rady z gory dziekuje.

ANia&Helmut

Piotrek - 2004-10-28, 22:47

jezeli masz instalacje gazowa i jezdzisz na lpg to jest to zjawisko normalne i nie masz sie czym przejmowac. w gornej czesci gaznika zbiera sie caly syf po gazie (taka maziuga, podobna zreszta do tej co sie zbiera w reduktorze). jezeli nie jezdzisz na lpg tylko na benzynce to nie wiem co moze byc przyczyna. pozdr :)
Daniel "Muffi - 2004-10-29, 09:06

moze pochodzic z odpowietrzenia skrzyni korbowej, bedzie sie tam zbieral przy zbyt wysokim stanie oleju w silniku
ANia - 2004-10-29, 09:29

Jezdze tylko na benzynce.
Co do wysokiego stanu oleju, to moglo tak byc...
Kolega mechanik powiedzial, ze to wina uszczelniaczy na zaworach. Nie wiem co o tym sadzic.
Wiem, ze na obecna chwile jazda nim nie jest mozliwa, bo po prostu nie chce. Ja mu w gaz... a on ga¶nie. :-(

GrzegorzB - 2004-10-29, 13:02

No tak... zaczyna sie sezon na odmy...

Wiec warto zobaczyc jak wygladaja (oprocz wspomnianych wczesniej rad)

ANia - 2004-10-29, 16:33

To niestety nie odma, sprawdzone.
:-(

kiler090 - 2010-12-05, 22:13

Witam

Dzi¶ pojawi³a siê u mnie podobna sprawa. Przejecha³em 12km staje patrze pod auto a tu ka³u¿a oleju. Leje siê w³a¶nie spod gumy ga¼nika olej, z bagnetu wyplu³o bo zaciek, z odpowiecznika skrzyni korbowej. Co mo¿e byæ tego przyczyn± auto na pewno nie mia³o za du¿o oleju bo ostatni± wymianê mia³ ju¿ prawie rok temu i pó¼niej 1 ma³a dolewkê i tyle. Po sprawdzeniu poziomu oleju na bagnecie 3/4 po ca³ym zaj¶ciu. Nie wiem czy próbowaæ go zapaliæ? Co robiæ? Gdzie szukaæ awarii? Proszê o pomoc.

Dymatorek - 2010-12-05, 23:13

Ty nam nie pisz ¿e leje siê z pod gumy, tylko ¶ci±gnij gume i postaw diagnoze i napisz nam ¿e "ga¼nik jest ca³y w oleju" lub ¿e "jest czysty w miarê" bo przy zatkanej odmie wywala simmeringami, po czym jest rozchlapywane przez rozrz±d po ca³ej jego linii, st±d po otwarciu maski zastajemy niez³y burdel a nawet o dziwo zachlapany alternator który nie ma z tym nic wspólnego, mo¿liwe ¿e i twoja czapka na ga¼niku nie ma z tym nic wspólnego. Nikt ci nie wywró¿y co to mo¿e byæ, je¿eli uda siê wykluczyæ olej w ga¼niku to odpowied¼ ju¿ bêdzie nam znana.
Bogdan 611 - 2010-12-05, 23:46

Przysz³y mrozy i odma da³a o sobie znaæ:)
papieju - 2010-12-06, 01:48

Ja nie wiem. Ja w najwiêksze mrozy ¶migam i nigdy nie mia³em przygód z odm±. Nawet raz w rêku jej nie mia³em, o czyszczeniu nie wspominaj±c. Jak wy to robicie ¿e wam wywala?
bertalesko - 2010-12-06, 05:52

ja po prostu stan±³em w pracy, 2h czasu i bum... odma zamarz³a... (a 2h wcze¶niej ¶miga³a, gdy¿ auto przestawia³em....)
lethal - 2010-12-06, 07:27

Ok dziêki za rady. Trabi wyziono³ ducha 12km ode mnie i nie mia³em nawet jak i kiedy popatrzyæ w ga¼nik. Jadê dzi¶ do niego spróbujê wyj±æ odme jako¶ j± z grubsza oczy¶ciæ i odmroziæ dolaæ ¶wie¿ego oleju i mo¿e jako¶ dojadê do domu. A jak ju¿ bêdê go mia³ na miejscu to mogê siê bardziej zag³êbiæ w analizowanie i usuwanie usterki. Dziêki za podpowiedzi. Napiszê czy uda³o mi siê nim dojechaæ. Oby :D Pozdro
Jakub Paw³owski - 2010-12-06, 08:52

Witam, dolegliwo¶æ taka jak w temacie.
W zesz³ym tygodniu po przejechaniu z 5km rydwan zad³awi³ siê, moc straci³ i zgas³. W weekend uda³o mi siê obejrzeæ go dok³adnie i mam ca³y ga¼nik w oleju - zdejmowa³em gumê i wygl±da to jak by kto¶ z góry z pó³ litra brudnego oleju wla³. Bagnet nie wywali³, innych rozprysków nie widaæ!!!

Bogdan 611 - 2010-12-06, 10:00

Ja przed zesz³± zim± dla ¶wiêtego spokoju odmê wyczy¶ci³em ¿eby nie p³akaæ i pomog³o:)
RAV - 2010-12-06, 10:18

Powodem wywalania oleju jest krzywizna gumy ³±cz±cej odmê z misk±.Ma byc ³agodne kolanko ze spadkiem,¿eby tam siê nie zbiera³a para wodna i nie zamarza³a.Pasuje idealnie w±¿ od skody favorit,trochê trzeba go skrócic i po k³opocie.
teqo - 2010-12-06, 11:31

Guma ³±cz±ca odmê z miska????? Odma to plastikowe cudo wisz±ce na dwóch grubych wê¿ach i po³±czone z pokryw± zaworów? Odma = odstojnik oleju???
XXL24H - 2010-12-06, 14:10

teqo nie to filtr który odpowietrza skrzyniê korbow± silnika i zapobiega dostawaniu siê syfu do silnika. W silnikach tych niema odstojnika chyba tylko w malcu zamiast filtra by³a wirówka oleju ale za wiele to nie dawa³o!
Bogdan 611 - 2010-12-06, 14:11

Zrobiæ uj¶cie odmy nie do czapki tylko na do progu lub do jakiej¶ puszki,zyska siê na mocy,wiadomo stare silniki to trochê spalin ze skrzyni korbowej idzie;)
teqo - 2010-12-06, 14:32

Czyli odma to ustrojstwo zamocowane do bloku od strony kolektora dolotowego.
Idzie od niego gruby w±¿ do filtr(odstojnika, separatora) i ten w±¿ wymieni³em latem na nowy. A jak puszczê uj¶cie z odmy to mi oleju ca³ego nie wyrzuci na drogê. Ten filtr daje siê jako¶ rozebraæ i wyczy¶ciæ???

RAV - 2010-12-06, 18:07

Sorki,mia³em na my¶li rurkê gumow± od odmy do odstojnika czy jak to zwa³ ;)Prawdê powiedziawszy u mnie w 2 polówce te¿ by³o wywalone bezpo¶rednio z odmy pod auto ale wali³o olejem przepracowanym w kabinie przy w³±czonej dmuchawie.Wróci³em do stanu fabrycznego i ju¿ 2 zimê jest ok :)Je¿d¿ê na oleju 10W40,co pewnie te¿ ma pewne znaczenie przy mrozach ;)W aucie zlotowym te¿ mi siê 2 razy zdarzy³o wywalenie oleju w ga¼nik.Jak nie by³ zagazowany to niestety trzeba by³o siê namêczyc ¿eby go odpalic ale jak ju¿ by³o lpg to zalanie olejem ga¼nika nie wp³ynê³o na mo¿liwo¶ci jezdne ;) Oczywi¶cie trzeba by³o uzupe³nic olej ;)
teqo - 2010-12-06, 21:22

RAV a ga¼nika nie czy¶ci³e¶??? Pytam bo muszê zakres prac se ustaliæ. Normalnie ZIMO Spier....!!!!
papieju - 2010-12-06, 23:34

Normalnie ZIMO Spier
Czemu winê za swoje niedbalstwo zwalasz na innych?

teqo - 2010-12-07, 01:03

Jak ju¿ to niewiedzê !!!!! i nie zwalam! A brak gara¿u zmusza mnie do dzia³ania na zewn±trz i po ciemku, bo jak z roboty wracam to ju¿ noc jest.
RAV - 2010-12-07, 02:26

Co¶ tam czy¶ci³em.Generalnie przela³em go penetrantem od góry,wydmucha³em i na tym siê skoñczy³o.Dzia³a do dzi¶ ;)
kuzyn353 - 2010-12-07, 18:14

Papieju, Ty du¿o je¼dzisz to w odmie nie masz wilgoci. Strzela to tylko tym którzy kulaj± siê po parê kilometrów dziennie.
kiler090 - 2010-12-07, 19:25

No uda³o mi siê wróæ trabim w koñcu do domu :D ale niestety pad³ jeszcze rozrusznik i hamulce z ty³u ( chyba nie ma ju¿ szczêk) ale to ju¿ inna bajka. Odma by³a w miarê czysta lecz zamarz³ w±¿ dolny, który wchodzi w odmê. By³ ca³y zamarzniêty :( Czy odmê zostawiæ tak jak jest to w oryginale czy warto jako¶ to w m±dry sposób przerobiæ? Je¶li tak to jak? Pozdro
TrabiVR6 - 2010-12-07, 20:15

Jedyny m±dry sposób to oil catch
teqo - 2010-12-11, 21:27

Dziêki za rady. Rozebra³em, wyczy¶ci³em i odpali³ dzi¶, ale dmucha mi spod korka oleju i ¶wiece zalewa. Po weekendzie sprawdzê kompresjê i siê oka¿e.
wnuq - 2010-12-18, 13:02

PAPLO RADZI:
Zanim skonczy³a siê zima, zmêczony problemami z zapychaj±c± siê odm± (odpowietrzeniem silnika) postanowi³em rozwi±zaæ problem raz na zawsze. Dziêki radzie Prezesa uda³o mi siê to doskonale - pozby³em siê odmy a na jej miejsce zamontowa³em butelkê plastikow± po bejcy, odpowiednio podziurkowan±.

odma

lethal - 2011-02-01, 13:20

Witam

Po raz kolejny zatka³o mi odme i wywali³o olej w ga¼nik ale mniejsza o to. Nie dawno ca³a odma by³a piêknie wyczyszczona jakie¶ 2 miesi±ce temu mo¿e nawet nie ca³e. Odma znowu wyczyszczona ale po tak nie d³ugim okresie znów by³a ca³a oklejona takim "bia³ym mas³em" olej fakt mam ju¿ do wymiany ale dla czego robi siê takie mas³o ? P³yn ch³odniczy nie ubywa wiec uszczelka pod g³owic± powinna byæ ok. Czy ma to jaki¶ zwi±zek ¿e je¼dzie na pólsyntetyku? Aktualnie olej Mobil 1 10w40 jaki teraz olej zalaæ? Mam do¶æ tego mas³a czy mo¿e przej¶æ na mineralny jaki¶? (Oleju nic nie bra³) Co radzicie? PozDDRawiam

papieju - 2011-02-01, 13:25

Jakie przebiegi dziennie? Zd±¿y siê wygrzaæ czy ledwo co? ¯e p³ynu nie ubywa nie znaczy ¿e uszczelka dobra.
J.J. - 2011-02-01, 13:30

od³±cz odmê i po problemie.
je¿d¿ê tak 5lat i mam spokój.

lethal - 2011-02-01, 14:47

Jak potrzebuje auta i tak na miejscu to zrobiê jakie¶ 20 ~ 25km. (najkrótszy odcinek od zimnego ale to rzadko to jakie¶ 4km ale ju¿ niby zielona norma ³apie :D) Co jaki¶ czas (co 2 lub co 4 tygodnie) autko leci w trasê jakie¶ 350km. Ju¿ mnie ta odma zaczyna w³a¶nie powoli denerwowaæ i my¶lê nad jej od³±czeniem. Ale zastanawia mnie jeszcze to "mas³o". A olej w przysz³ym tygodniu jadê wymieniæ to dalej zalaæ 10w40 czy jednak jakiego¶ mineralka 15w40?
RAV - 2011-02-01, 17:45

Je¿d¿ê jednym 1.1 na pó³syntetyku.Nie ma problemów z wywalaniem oleju w odmê,jedynie przy krótszych dystansach lekkie "mase³ko pod korkiem".Wiadomo niedogrzany.Jak go kupi³em mia³ odpiêt± odmê ale wnerwia³ mnie smród w aucie wnikaj±cy przez ogrzewanie.Zrobi³em od podstaw jak trzeba,nowy w±¿ od felicji o ³agodnym kolanku i nic nie zamarza.W drugim 1.1 mam olej mineralny i te¿ nie ma problemów.Inna sprawa,¿e on tylko na zlotu,zim± ¶pi w gara¿u ;)
lethal - 2011-02-01, 17:55

A u mnie pod korkiem 0 mase³ka ale w wê¿u od odmy i w odmie to ju¿ inna bajka. Nie wiem dalej co z tym olejem chodzi mi po g³owie ten mineral ale nie wiem czy warto bo na pó³syntetyku w sumie nic oleju nie bra³.
qba_601 - 2011-02-01, 23:00

co do odstojnika ... zwanego czesto odm± ... moje lekarstwo w dwóch autach by³o mianowicie takie ze ulepi³em sobie trójnik z rurek hydraulicznych do wody, dok³adniej klejonych taki trójniczek i wstawi³em go zamiast odstojnika,
plus nie ¶mierdzi jak w przypadku "uwolnionej odmy"
minus - pary oleju osadzaj± siê pod czapk± gumowa i pod guma wszystko jest wilgotne od oleju ale delikatnie

oba auta je¼dzi³y na gazie, a po pierwszym zapchaniu które poskutkowa³o wywaleniem uszczelki i wszelakich uszczelniaczy w autku, powodem g³ównym wedle mojego podejrzenia by³ chrzczony olej, kupi³em wtedy elfa i dos³ownie po dwóch dniach wywali³o, a ma³o nie je¿d¿ê,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group