(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] negatyw z przodu...
Autor Wiadomość
Kruchy 
TaxiMan


DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: EuDeZet
Wysłany: 2010-11-06, 21:50   [ALL] negatyw z przodu...

panowie zaświtała mi myśl, żeby w Białasie zrobić lekki negatyw z przodu. Lekki bo nie zależy mi na darciu opon czy wyglądzie przypominającym ustawienie kół z tylu. Po prostu chciałbym koła o parę milimetrów schować w nadkole - 5mm a góra 10mm. Konstrukcja W Wartburgu jest taka, że czym większa z przodu gleba, tym koło idzie bardziej w pozytyw. Tym samym c**j trafia możliwość wstawienia koła szerszego niż 7,25 cala czy góra 7,5 cala.

Jak to robicie w Trabantach. Coś obiło mi się o uszy, że przedłużacie wahacze. Po pierwsze jak to się robi. Przecina i wstawia jakiś element, ? z dwóch robi jeden ? ile go przedłużacie, robicie to sami, czy poprzez zawodowych spawaczy ? Wiem, że normalnie się nie spawa wahaczy, ale to normalnie...

Druga sprawa to jak to jest że wydłużacie dolny wahacz, to czy starcza Wam półosi na długość ?

PozDDRo...
_________________
WartburgRadikalz
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-11-06, 23:26   

Z racji, że nie mam 601, a chce sie wypowiedzieć to troszke poteoretyzuje :P

1. Nidy w życiu nie przedłużyłbym wahaczy wstawiając w nie kawałków z innego. Trab 601 ma tak proste wahacze, że wykonanie ich od nowa będzie najlepszym wyjściem. Oczywiście jest to opcja czasochłonna i pewnie najtrudniejsza, jednak na spokojnie do wykonania w domowym zaciszu garażowym :)

2. Większość osób z tego co wiem to dają po prostu dorobiony element miedzy wahacz a zwrotnice.

3. Jesteś w stanie pokazać jak się zbudowany zawias w wartku? Coś się wymyśli :)

4.Moim zdaniem półosi starcza ponieważ środek piasty zostaje tak naprawdę w tym samym miejscu lub tylko delikatnie idzie do zewnątrz.

Jeśli się mylę, proszę o poprawę.



Podłącze się do tematu. Czy gwinty np. do bmw z tzw. camberplate'ami (nie wiem jak się pisze dokładnie) są mocowana bez poduszki do kielicha na sztywno?
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2010-11-07, 12:24   

Sqall napisał/a:
1. Nidy w życiu nie przedłużyłbym wahaczy wstawiając w nie kawałków z innego. Trab 601 ma tak proste wahacze, że wykonanie ich od nowa będzie najlepszym wyjściem. Oczywiście jest to opcja czasochłonna i pewnie najtrudniejsza, jednak na spokojnie do wykonania w domowym zaciszu garażowym :)
w sumie to nie wiem czym ma to się róznic bo wakacz przecinasz i spawasz ( pozniej wzmocnienie od dolu z grubej blachy wstawic i wspawac) a nowe wahacze w sumie spawane byly by w 4 miejscach.

ja dałem henkowe wahacze spawaczowi, zajebiscie zrobil mi. wydłuzenie o 2cm i jest gitara, dostal duuuuzo strzałów i nic nie popekalo.

lepsze to niż te przedłuzki ; / !

Cytat:

Druga sprawa to jak to jest że wydłużacie dolny wahacz, to czy starcza Wam półosi na długość ?


jak na poczatku zamontowany mialem sam przedluzony wahacz ( czyli po sklepaniu resora ktory sie wydluza oczywiscie i zamontowaniu dluzszych wahaczy) to kola mialy wiekszy rozstaw i bylo okej chodz nieduzo brakowalo zeby poloska wyskoczyla ;/ po skróceniu pióra w resorze wszystko wrócilo do normy

jo
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-08, 18:54   

Sqall napisał/a:

Podłącze się do tematu. Czy gwinty np. do bmw z tzw. camberplate'ami (nie wiem jak się pisze dokładnie) są mocowana bez poduszki do kielicha na sztywno?

Tak. Ale w Trabancie inaczej mcphersony sa rozwiazane. Da rade to zrobic inaczej ;)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-11-08, 19:41   

How?
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-09, 00:22   

H&R produkuje specjalne sruby z mimosrodem ;) tylko, ze troche kosztuja :D
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2010-11-09, 01:13   

http://www.hrsprings.com/products/triple-c/

Okolo 150zl za 2 szt
_________________

 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-11-09, 10:21   

Ale to sie sprawdzi tylko w przypadku jeśli pomiędzy zwrotnicą, a mac phersonem jest luz. Tak samo można rozwiercić na bok górny otwór jak maja wszystkie VW.
 
 
 
Rastak 

DDR: 601s
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-11-09, 16:21   

wszystkie VW to maja luz techniczny na śrubach znaczy się śruby są mniejsze niż otwory na nie w dolnych mocowaniach wahacza i zwrotnicy czy jakoś tak
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-11-09, 18:57   

Nie chodzi o żaden luz techniczny, tylko o górna dziurę. Tak jak tutaj http://img693.imageshack....arudscf3342.jpg górna jest "jajowata". Nią ustawia się kąt pochylenia koła.

O luz to mi chodziło pomiędzy zwrotnica a "rurą" goleni...
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2010-11-09, 22:11   

KRUCHY:
Przeglądałem "naprawa wartburg 353" i nie widzę innego rozwiązania niż przedłużenie dolnego wahacza przez spawanie. Górny wahacz jest krótszy, dlatego koło pochyla sie do zewnątrz. Trudno było by go skrócić bo masz tam sprężynę i amor :/ Ewentualnie jakieś ruchy samą górną gałką ale pewnie zablokuje cie dolna miska sprężyny.

Co do półosi, możliwe że starczy, tyle co odsuniesz od skrzyni zwrotnicę może zrekompensować obniżenie zawieszenia. Półoś przy glebie chowa sie do skrzyni.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-09, 23:01   

Polos przy glebie wlasnie wysuwa sie na zewnatrz. Bez gleby polos jest mniej wiecej na wprost. U mnie w polo poszedl przegub wewnetrzny, a zeby je zarznac trzeba sie niezle nameczyc. :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-11-09, 23:46   

brq, zależy w jakim samochodzie. Na pewno nie w trabie.
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-03, 21:47   

Byłem z Kruchym to ogarnąć i 2cm wysunięcia dołu nieda tyle żeby wcisnąć 8J. Dobra koncepcja to spawanie z 2 jednego wahacza, najmniej spawów i najlepszy efekt.

Te łożyska górne regulowane to jest coś logiczniejszego niż regulacja na zwrotnicy. Nie chodzi o ustawienie negatywu tylko kąta wyprzedzenia dolnego sworznia, robisz pochył osi o kilka st górą w kierunku budy dzięki czemu w zakręcie koło się kładzie a na prostej jest stabilny. Prawda że nie jest śliczne to rozwiązanie jak negatyw ale nie musi. Dodam jeszcze że zamiast gumowej poduchy na górze jest wtedy uniball więc każda dziurka wali w budę niemiłosiernie. :D Łącznie z regulowanym camberem daje się mimośrodową tylną tuleję wahacza dzięki czemu wywala dolny sworzeń w przód.

To co podał Sqall nie jest nijak oryginalne, org ma poprostu otwory przelotowe 14 i śruby 12, negatyw ustawisz na tym minimalny ale itak nieda się jeździć... Przy 200km/h jakikolwiek ruch kierownicy kończy się czymś co motocykliści zowią bodajże "shiny". Telepie kierą i auto drży na boki puki nie zwolnię do 140, negatyw jest zły.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-05, 10:47   

Jedras1991 napisał/a:
Byłem z Kruchym to ogarnąć i 2cm wysunięcia dołu nieda tyle żeby wcisnąć 8J. Dobra koncepcja to spawanie z 2 jednego wahacza, najmniej spawów i najlepszy efekt.


Z tego co pamiętam, w trabie 601 są wahacze trójkątne. Jak wyobrażasz sobie pospawać z 2jeden? Jak utniesz jednego połowę a drugiego połowę +2cm to się troszkę nie zgrają. Trzeba by ciąć po środku i tak. Może jakieś foto jak chcesz to rozwiązać?

Jedras1991 napisał/a:

Te łożyska górne regulowane to jest coś logiczniejszego niż regulacja na zwrotnicy. Nie chodzi o ustawienie negatywu tylko kąta wyprzedzenia dolnego sworznia, robisz pochył osi o kilka st górą w kierunku budy dzięki czemu w zakręcie koło się kładzie a na prostej jest stabilny. Prawda że nie jest śliczne to rozwiązanie jak negatyw ale nie musi.


Moim zdaniem trochę tu pojechałeś. O jakiej regulacji na zwrotnicy mówisz? W samochodach typu golf mk3 "na zwrotnicy" można ustawić stożeń (łapany 2ma śrubami do zwrotnicy) oraz kąt pochylenia koła na mocowaniu mac phersona (tak jak pisałem wcześniej). Btw. negatyw to nie "rozwiązanie", a efekt.


Jedras1991 napisał/a:

Dodam jeszcze że zamiast gumowej poduchy na górze jest wtedy uniball więc każda dziurka wali w budę niemiłosiernie. :D


100% true.


Jedras1991 napisał/a:

To co podał Sqall nie jest nijak oryginalne, org ma poprostu otwory przelotowe 14 i śruby 12, negatyw ustawisz na tym minimalny ale itak nieda się jeździć...


Mac pherson na foto jest stworzony od nowa. Regulacja o którą mi chodzi jest ORYGINALNA! Nie wszystkie samochody ją mają. Jest to właśnie regulacja pochylenia koła. Jeśli chodzi o duże prędkości i negatyw to łatwo zauważyć, że jedynie przy camberach nie zmienia sie ustawienie mac phersona względem koła i zwrotnicy. Jest to najlepsze wyjście i daje najlepsze warunki jazdy. Jeśli potrzeba narysuje o co mi chodzi z matematyczno-fizycznego punktu widzenia.

peace
 
 
 
Kruchy 
TaxiMan


DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: EuDeZet
Wysłany: 2011-02-05, 12:25   

jak zrobię, to pokaże...
_________________
WartburgRadikalz
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2011-02-05, 13:55   

sqll wartburg ma 2 wahacze z przodu ;)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-11, 11:40   

Sqall - to nie jest trabant 601 tylko wartburg 353.

Jak by się nie dało tak wydłużyć to bym nie proponował takiego rozwiązania. Wahacz kawałek od tulei idzie prosto potem dopiero zaczyna się trójkąt robić.

Golf II, III, Vento, Jetta, Polo 6N, Seat Corboba, Ibiza, Toledo, itp mają regulację kąta pochylenia koła na otworach okrągłych nie jajowatych, może jakieś zamienniki mają inną ale nie org.

A ja pisałem o zmianie kąta osi obrotu Y (w osi Z) nie samego koła (w osi X). Nie kumam z czym pojechałem. Jak możesz to narysuj bo pewnie myślimy o tym samym.
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-11, 14:11   

jakby ktoś był zainteresowany zrobieniem negatywu z przodu w 601 to mam na sprzedaż "sztabki" zrobione wg. rysunków niemieckich, ale nieco dłuższe niż te co wszyscy wkładają.

Zrobione są z 2 części co umożliwia założenie oryginalnego kapturka ochronnego na śrubę sworznia zwrotnicy. Mają kalamitki.

Jak ktoś chętny to zapraszam na PW.

Jeśli ktoś nie ma jak skrócić przedniego resora po klepaniu to będą idealne :)
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2011-02-11, 16:12   

taak tylko wypcha koło zajebiscie na zewnątrz, w henku mam spawany wahacz jak Barkas mial (2 cm dluzszy) i bez skrócenia resora trze w CH. !

Dokladki to gówno, po załozeniu "idą w góre" i sanki lądują na ziemi :|


btw mam dwa komplety
 
 
 
eMTi 
eMTi


DDR: 601 ciapek
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-22, 07:26   

a pyt negatyw w 1,3 ten sam problem ? i jak negatyw z tyłu? auto siadło troche i neg sie zrobił ale mały...
_________________
PozDDRo eMTi
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-06-25, 20:26   

Wznawiam temat.
otóż jakiś czas temu dałem do pomarańczy z przodu wahacze +35mm.
Z uwagi na fatalne usytuowanie wydechu ,zmieniłem w płaskim resorze 3 dolne pióra - te spięte mocowaniem amortyzatora.
Dziwi mnie fakt ,że prawe koło leży inaczej jak lewe. 3 spięte pióra niebyły klepane skracane i jest totalnie #ujowo.

Zawiozłem 3 pióra ze starego resoru ,który był płaski i skracany nie wiem czy coś z niego zrobią...
Teraz wydech jest puszczony przez jaskółkę więc wracam na glebę.

przejdę do sedna.
Problem mam taki ,że nie wiem czy przy +35mm wypada skrócić resor czy po prostu wyklepać na płasko i nie skracać. - Przy okazji dać nowe tuleje.

co radzicie :?: nie chce za dużego negatywu z przodu bo to przesada i straszy ,a ma cieszyć.

Help
_________________
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2013-06-25, 22:01   

nie wyciągnie Ci to ciut półosi ?
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-06-26, 10:26   

J.J zapewne przy serii by ich brakło ,ale mam dłuższe półosie.
(inny swap ,inne pseudo 353)

Chcę dojść do porozumienia z moim negatywem jakoś jest nie taki jak chcę.
zastanawiam się czy styknie tylko klepnąć nowy resor na płasko i nie skracać w cale.

Aren w shutbox odpisał ,że skracał resor. Jeśli dobrze pamiętam to wahacze ma +20mm może +25mm
niestety nie wiem ile skrócił resor i jakoś nie mam odpowiedzi i rozwiązania mojego problemu.
_________________
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-06-26, 12:07   

ja mam przedłożone wahacze o 25mm, i skrócony resor o 25mm i jak dla mnie jest idealnie(dla opon ni :D), może ustaw sobie z przodu na luźno koła (bez resora, tylko zwrotnica przykręcona do wahacza) na taki negatyw jak chcesz zmierz wtedy długości od mocowania resora do mocowania resora daj kowalowi i powiedz że chcesz resor na płasko i skrócić go na ten wymiar który zmierzyłeś. Wtedy będziesz miał idealnie tak jak chcesz. Resor na płasko, to nie prawdziwa gleba :-P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 2,11 sekund. Zapytań do SQL: 11