(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[swap] Biegi. Jak je rozwiązać??
Autor Wiadomość
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2012-01-24, 17:22   [swap] Biegi. Jak je rozwiązać??

Jak rozwiązać biegi w moim swapie (opis na CT ) Otóż zachciało mi sie swapa jak mało komu i oczywiście napotkane problemy bla bla bla... każdy wie o co chodzi.
Silnik i skrzynia jest z opla vectry 1.6 SV. Juz praktycznie wszystko to siedzi w trabie ale mam problem z biegami. Mechanizm oryginalny nie wchodzi gdyż za mało miejsca pod manglownicą. Myślałem nad takim rozwiązaniem

Wszystko było by dobrze ale znów poduszka silnika przeszkadza i żeby to działało musiałbym ją przesunąć, ułożyć odwrotnie lub inną zastosować co wiąże się znów z cięciem spawaniem kombinowaniem.
A czy takie rozwiązanie na linki bezpośrednio do wybieraka zda egzamin??

Linki pochodziły by z matiza aktualnie najtaniej
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-01-24, 17:41   

Po pierwsze to sie przywitaj. Nie każdy wie skąd i czemu tu jesteś.
Wiem, że Bross Cię tu skierował, dlatego nie wyjebałem posta.
I napisz tutaj Twój problem. Wiele ludzi stąd nie ma konta na CT bądź nie wchodzi tam.
Elo.
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2012-01-24, 18:28   

Przepraszam ze sie źle zachowałem. Tak wiec witam grono forumowiczów
Skąd jestem to mam w profilu. Jak tu trafiłem?? Forum od dawna jest mi znane lecz byłem dotychczas tylko obserwatorem.
Problem opisałem dotyczy biegów tzn nie umiem sobie poradzić z mechanizmem. A nie bede opisywać całego projektu bo to nie ten dział.
Jesli zasmiecam forum prosze o usunięcie posta.
Dziekuje
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-01-24, 19:10   

Apropo tego wybieraka ze skrzyni - dało by rade odciąć i przyspawać z matiza mocowanie linek które poprowadzisz jak Ci lepiej tylko jak długie są te linki i czy ich starczy.

(na pewno nie zaśmiecasz forum dzielisz się problemem z nadzieją ,że Inni będą mieli dobry pomysł i zaradzą na to.)

przydały by się dobre zdjęcia.
wg mnie zda egzamin ale czy nie będzie takich jaj jak u mnie :?: (wyjdzie w praniu)
biegi będą ale jak z będzie z kolejnością może tak
:arrow:
Optycznie masz podobną skrzynię wiec spodziewam się takiego czegoś.

tylko w maździe 121 biegi wbija się tradycyjnie R 1 3 5 do przodu co widać jest sprzeczne z rysunkiem na skrzyni ale ... jednak nie do końca.

skrzynia GeneralMotors....
_________________
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-24, 19:17   

1. jak oryginalnie w oplu jest rozwiązany wybierak? Na linkach czy na "badylu"

2. raczej jesteś pionierem w wkładaniu oplowskiego silnika do trabanta. Musisz zrobić tak żeby działało. Nie wydaje mi się, żeby ktoś z tego forum już taki temat przerabiał.
 
 
 
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2012-01-24, 20:04   

Wybierak w oplu jest na badylu
badyl
a pużniej jest taki mechanizm i na ten mechanizm nie ma juz miejsca przeszkadza magiel i poduszka

Aktualnie dysponuje takimi fotkami



Silnik i skrzynia nadaje sie do swapa do 601 z biegami by nie było problemu bo by było na "laske"
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-01-24, 20:19   

poprawie fotki bo aukcja zniknie z archiwa i fota tez (wiem wykraczam po za ... ale działam w dobrej intencji)
Oplowski lewar wybieraka -> "badyl"

mechanizm wybierania biegów przy skrzyni - "kołyska"


przy skrzyni Placik, ma coś takiego.
foty z neta skrzynia z mazdy 121. Podobna skrzynia do tej z Corsy B F10 F13

Placik, może z corsy B coś by podeszło :?:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-01-24, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2012-01-24, 20:49   

Broos dzieki za wsparcie.
Dokładnie przy skrzyni tak to wygląda jak Bross przedstawił.
Wszystkie ople mają ten sam mechanizm łącznie z Daewoo Nexia, Nubira
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-24, 20:53   

Miałem podobny problem i rozwiązałem to systemem dźwigienek na unibalach,działa bardzo precyzyjnie,tylko biegi są odwrotnie. Da radę się szybko przyzwyczaić,tylko przy redukowaniu czasami zdarzają mi się pomyłki.
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 29
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-01-25, 10:05   

Nie jest pionierem :D Kumpel z katowic ma trampka z 2,0 od Vectry i biegi ma przy kierowinicy jak w 601 :D
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 29
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-01-25, 16:53   

zeby ktos nie twierdzil ze gadam glupoty :)

 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 38
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2012-01-25, 18:47   

Sorry za ot ale ta skrzynia jest zgrabna nie to co vw :-/
Motyw wybierania biegów pogrzebaczem tez zajebisty :D
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2012-01-25, 19:13   

Ciekawe ile wytrzyma ta trabantowa skrzynka. Jak w oplach z c20ne skrzynie f18 padają jak chcą.
_________________
Cały czas do przodu ale szału nie ma
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 29
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-01-25, 19:55   

Dzordz napisał/a:
Ciekawe ile wytrzyma ta trabantowa skrzynka. Jak w oplach z c20ne skrzynie f18 padają jak chcą.
przeciez tu jest skrzynia normalna z Opla z biegami przy kierownicy :-P
 
 
 
zolwik 

DDR: 601 t2 6v
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 21
Skąd: gdynia
Wysłany: 2012-01-25, 21:26   

Aren napisał/a:
zeby ktos nie twierdzil ze gadam glupoty :)

[url=http://img269.images....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img813.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Lata to juz na gotowo ?
_________________
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-01-26, 16:47   

Aren, Małe niedomówienie - nie z Katowic tylko z Chorzowa.
Po za tym wspominałem o tym projekcie jakiś czas temu w ShoutBoxie.

Dzordz, starczy przypatrzeć się na foty widać ,ze to nie Trabantowa.
zolwik, Projekt pod znakiem :?: na razie nie jest ukończony i idzie bardzo powoli do przodu i jest niewiele do dokończenia.

Aż dziw ,że Aren dał foty bo mnie uprzedził.

Placik, Jeśli takie rozwiązanie biegów Cię interesuje mogę z Olkiem pojechać i porobić foty. 2,0 weszło bez kłopotów bez cięcia i kombinowania z sankami.
_________________
 
 
 
dzikU 


DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 29
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-26, 17:40   

Bross napisał/a:


Placik, Jeśli takie rozwiązanie biegów Cię interesuje mogę z Olkiem pojechać i porobić foty. 2,0 weszło bez kłopotów bez cięcia i kombinowania z sankami.


Zrób to dla mnie, bo mam chcice na 2.0 z opla a jak zobaczyłem, ze skrzynia taka zgrabna to się jeszcze bardziej w tym utwierdziłem :P
A biegi przy kierze przy 2.0 to pewnie niezły galimatias :lol:
 
 
 
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2012-01-26, 21:36   

No raczej biegi przy kiry mnie nie interesują. Dlatego wsadzałem to w bude 1.1 zeby było mniej kłopotów ale jednak okazało sie ze buda 1.1 na opla sie średnio nadaje.
Ewentualnie biegi jak w wartburgu przy kierownicy to tak ale nie na "laske" jak w 601.
Myśle jeszcze nad takim rozwiązaniem, lewarek blisko kierownicy i wysoko.


Ostatnio zmieniony przez Placik 2012-01-26, 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-01-26, 21:39   

wiesz na czym polega zasadnicza różnica między 601 a 1.1?
i dlaczego tak jest ?
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2012-01-26, 21:41   

Różnica w saniach i przednim zawieszeniu. O to chodzi o tą różnice?? i tego nie chcialem zbytnio przerabiać. A jak bym wzioł 601 to sanie bym zmienił a kielichy przespawał i szerzej
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-01-26, 21:47   

601 łamie się na jasqłce przy seryjnym silniku, dlatego w książkach polecali wzmocnić mocowanie sań do budy poprzez załapania ich od resora do grodzi.
w 1.1 jak jaskółka ci się złamie to sanki trzyma jeszcze wzmocnienie, które idzie nadkolami. wózek jest trzymany z dwóch stron, a nie jak w 601 z 1
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12