To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - Lakierowanie

zdzicho1995 - 2014-10-21, 01:32
Temat postu: Lakierowanie
Witam, mam pytania odnośnie lakierowania:
1.Ile warstw dać podkładu epoksydowego i akrylowego?
2.Szpachlę na "1 rzut" dawać na epoksyd, a wypełniającą na podkład akrylowy?
3.Ile warst lakieru właściwego położyć?

Pytania może i głupie, ale wolę mieć pewność

m o r t i - 2014-10-21, 06:35

przy lakierowaniu nikt nie powie ile warstw czy ile trzeba to szlifowac zanim zobaczy czy raczej dotknie auta. napewno trzeba ale sam lub twoj lakiernik musi to wprawnie ocenic

pamietaj z lakierem to przygotowan nigdy za wiele

PS. a szpachla to tylko w betoniarce mniej sie nie oplaca rozrabiać :D:D:D:D

alucarD - 2014-10-21, 18:34

epoxydu tyle by zabezpieczyć auto !
ogólnie na epoxyd już możesz dawać lakier, bazę
ja robie tak na gołą blachę :
epoxyd>szpache szlifowanie (chyba że przetrę to jeszcze raz epoxyd) >zapylam delikatnie podkładem akrylowym, szlifuję dalej aż uzyskam idealnie powierzchnie taką jak chcę >podkład akrylowy > i akryl lub baza i lakier akrylowy. chyba że blacha z jakimiś małymi zarodnikami rdzy to na sam początek podkład reaktywny i dalej jak pisałem na gołą blachę
wykańczająca szpachla służy do wypełnienia małych ubytków jest bardziej gładka, i łatwiej ją się rozprowadza i szlifuję

ogólnie każdy produkt ma coś takiego jak kartę techniczną
np.
http://professional.novol...LT-01-09_SW.pdf
masz napisane dokładnie co do czego, ile, w jakich temp...

a zapamiętaj jedno podkład akrylowy się rozcieńcza rozcieńczalnikiem akrylowym, a nie nitro jak to większość informują sprzedawczynie w sklepie:)

Maciek - 2014-10-21, 20:02

Kolega wcześniej obszernie to opisał, dodam tylko od siebie że lakierowanie możesz podzielić na dwie fazy- zabezpieczenie przed korozją i pokrycie warstwą dekoracyjną. Jako zabezpieczenie antykorozyjne na czystą blachę wystarczy podkład epoksydowy w dwóch warstwach. Na blachy wyszlifowane z rdzy, gdzie mogą być pory z nieusuniętą korozją podkład reaktywny w dwóch cienkich warstwach, i na to podkład akrylowy. Nie polecam epoksydu na reaktywny bo dokładnie i szczelnie odcina a reaktywny musi "pooddychać".
Potem bez względu na wybraną metodę nakładasz szpachle i podkłady aby przygotować powierzchnie do malowania. Jak przeszlifujesz się do blachy nakładasz znów podkład epoksydowy lub reaktywny/akrylowy aby mieć pokrycie antykorozyjne na całej blasze.

zdzicho1995 - 2014-10-21, 21:42

epoksyd mam z novola i matuję p360 na sucho przed koljena warstwa, bo przetarłem, a pod akryl jakim matowić? tak jak piszą np. na puszkach?

Druga sprawa, Środek do konserwacji podwozia, moge założyć przed lakierowaniem, po uprzednim zaklejeniu karoserii, czy lepiej po? Baranek swoją droga, bo jego można lakierować.

Aha, jeszcze mam pytanie odnośnie zawieszenia, np wahacz, który miałem wyczyszczony do gołej blachy, mam na nim podkład epoksydowy, moge go pamalować czarna farba tj. to lakierowania felg, czy na epoksyd dać podkład akrylowy i dopiero lakier?

Bross - 2014-10-22, 21:48

Cytat:
zapamiętaj jedno podkład akrylowy się rozcieńcza rozcieńczalnikiem akrylowym, a nie nitro jak to większość informują sprzedawczynie w sklepie:)


Od nitro niewiele się dzieje - Przeważnie lakier traci na połysku :D

Podkład akrylowy , zaczynam matować papierem p400-800 później w razie niepewności napylam czarną Kontrolkę na jasnym podkładzie i odwrotnie jasną kontrolkę na ciemnym podkładzie jeśli to konieczne oczywiście kontrolkę trzeba zmatować p800.
Podkłady większość ogranicza się do szarego, Ja stosuje w zależności od koloru.
Podkład im bliższy kolorowi lakieru tym lepiej kryje... (podobno , mniej widać grube parkingowe zarysowania )

zdzicho1995, Odnośnie co na podkład Epoxydowy - fachowo na nowym elemencie ląduje Lakier.

Dobry Markowy podkład Epoxydowy jest Akrylowy. inaczej występowało by wysokie prawdopodobieństwo ważenia się następnych warstw.

zdzicho1995 - 2014-10-22, 23:47

Kontrolkę, czyli mogę uzywć zwykłego podkładu akrylowego w spray'u?
Podkład epoksydowy mam z Novola.

Bross - 2014-10-23, 19:29

Zdaje mi się ,że Novol ma lakier kontrolny w sprayu. :D
alucarD - 2014-10-24, 15:10

Bross napisał/a:

Od nitro niewiele się dzieje - Przeważnie lakier traci na połysku :D

nitro szybciej odparowuję niż akryl przez co wysycha powierzchniowo,
a w środku jest długo mokry, koniec końców i tak wyschnie ;)

zdzicho1995 - 2014-10-24, 17:28

Kupiełem zwykły podkłąd w spray'u, bo te kontrolne są droższe.
alucarD - 2014-10-28, 21:45

tak wgl pany jak byście chcieli większą ilość farby polecam zamówić
http://www.elakiery.pl/ wychodzi dużo taniej (bynajmniej u mnie w mieście cena x4 i rzadkie farby ;))
brałem od nich nie raz i mogę naprawdę polecić :D

zdzicho1995 - 2014-11-01, 13:43

Na duroplasty lepiej dać szpachlę do plastiku, czy zwykłą z włóknem szklanym?
Bross - 2014-11-01, 23:51

...z włóknem lub zwykłą w zależności od uszczerbku w duro.
zdzicho1995 - 2014-11-02, 00:16

A to nie popęka? Ta do plastiku jest bardziej odporna na odkształcenia materiału.
Bross - 2014-11-02, 19:59

Ta do plastiku jest do plastiku ,a jak dasz szpachle do plastiku na duro to ci zlezie ...
Panie Duroplast jest taki ,że jest duroplastem ,a nie plastikiem.

Co ma słoma do mąki. ?

Duże ubytki i pęknięcia w duro uzupełnia się szpachlą z włóknem (glass fiber)

małe dziurki czy ryski zwykłą szpachlą Uni lub finish.


Robiłem już nie jedne auto więc wiem o czym mówię. Zresztą tu na forum nikt nigdy nie cudował ze szpachlą do plastiku bo tym to można by uzupełnić ubytek na "nosku" zderzaka kanciaka. :D ,a w to nikt się nie bawi.

Szkoda kasy i czasu na robienie czegoś co będzie trzeba za pół roku poprawiać.

zdzicho1995 - 2014-11-02, 20:13

Dlatego dopytuję, żeby zrobić na lata i nie poprawiać za pół roku :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group