To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Projekty - Trabant 800.i

Bross - 2014-02-27, 20:17
Temat postu: Trabant 800.i
Tydzień temu zacząłem prace nad nowym projektem.
Niestety mam dosłownie wszystko do zrobienia.
Brak elektryki i wszystkiego innego, po prostu goła buda.

Na początek tył został porządnie poszerzony, bez kłopotu wchodzi 8" felga od 601 :D

W ciągu kilku dni prac trwających średnio po 10h udało się ogarnąć dość sporo.
Buda wyczyszczona, itd nie będę zanudzać szczegółami remont wykonuje w oparciu o produkty Novol i Boll

W weekend ogarnę coś do wrzucania zdjęć bo imageshack odmówił współpracy...

J.J. - 2014-02-27, 22:51

co Ty znów modzisz :] ?
Bross - 2014-03-01, 17:17

Trochę zdjęć.
Czy na picassa są jakieś BBCode do zdjęć :?: HELP



Póki co oczyszczony wydrapany, umyty, zagruntowany i za podkładowany.

Trochę zdarty dach :D


A teraz w podkładzie wypełniającym Novol Fuller 100 Dach i wnętrze.


Całość po dokładnym oczyszczeniu zapodkładowana podkładem Novol Protect 300


Wygładzanie komory silnika Szpachla Novol. Uni


Uszczelnianie masą uszczelniającą Boll, każda zakładka i łączenie.


Prace przy tym projekcie wykonuje po około 10h dziennie.
Plany ? są zacne :D

j3drus - 2014-03-01, 21:54

Tak po prostu wyczyściłeś, zmatowiłeś i pomalowałeś? żadnej rdzy nie było, spawania itp?
Bross - 2014-03-01, 22:14

Buda przez 25 lat stała w stodole ,wewnątrz nieznalazłem żadnej rdzy , taksamo od spodu.
Jedyne co jest do zrobienia to mała wstawka w rantach nadkoli przednich - 2 dziury po 3cm oraz lekko powiększony otwór spustowy w miejscu koła zapasowego.
To tyle ,spawać będę w poniedziałek jak T3 uruchomię :-)
Jakby nie te drobne skazy ,to ta buda była by zdrowsza jak buda Pomarańczy.

Ponti89 - 2014-03-02, 13:59

jeszcze się trafi trabanta w dobrym stanie, sam takie polo kupiłem bo stało w stodole i rdzy to tyle co nalot tak na prawdę ;))
Sqall - 2014-03-02, 18:45

Ja tez kupiłem ze stodoły i było ojebane przez rdze... no ale to był błąd młodosci.

Bross, bedzie nisko i szeroko?

Bross - 2014-03-02, 19:07

Odnośnie projektu na pewno będzie szeroko i schludnie.
Na zagrychę wykonałem formę pod nagrzewnicę ,która jest upchnięta w nadkolu.

(o wymianę nie pytaj - nie chcę myśleć o tym ,że trzeba było by rwać duro :D )
na zdjęciu widać niewielką dziurę w dolnej części nadkola ,a ten rdzawy kolor to jeszcze nie odbity klej :D


Nagrzewnica ma oczywiście dmuchawę z Webasto z silniczkiem wartburga (Trabant'owy ma 35W ,a ten ma znacznie więcej.)

Spawarka załadowana na T3 rano na garaż :D i spawanko.

Maciek - 2014-03-04, 18:27

Silnik rozumiem Tico, a jaka skrzynia? Trabant czy jakiś azjatycki wynalazek?
Bross - 2014-03-04, 23:07

Mimo wielu trudów z transportem spawarki , ogarniecia bębna drutu i gazu dałem rade pospawać te 6 miejsc. Jutro zabezpiecze gruntem, podkładem , i gumą by było ok.

Maciek, silnik i skrzynia z koreańskiego Tico, naszczęście osprzęt dam Japoński...

lisek - 2014-03-05, 15:25

z tyłu duro zdejmowałeś? przednie nadkola wyglądają jakby rant był z żywicy to stary klej czy co do licha
Sqall - 2014-03-05, 22:28

To klej oryginalny zamalowany. Swoją drogą, czemu go nie zdrapałes bross?
Bross - 2014-03-07, 01:19

Tylne duro są dopiero przyklejone w pierwszym poście wspomniałem ,że tył został poszerzony i zrobiony tak by 8 cali wchodziło. :-)
Z przodu na zdjęciach to tylko stary klej, dziś będę to odbijał i zabezpieczał anty korozyjnie. Bo prawdopodobnie dziś będę przyklejał przednie duro.
Musze tylko zrobić otworna węże do nagrzewicy...

Niewszystko mam na zdjëciach, bo roboty jest calkiem sporo ,a czas ograniczony.

Dach jest już w lakierze.
W ten kolor trafią jeszcze dska rozdzielcza i komora.

J.J. - 2014-03-10, 10:54

i coś zmodził :) ?
Bross - 2014-03-11, 19:29

5 Marca Kilka niewielkich wstawek.


Przez kilka dni walka z żywicą,



Metoda z żywicą i matą jest sprawdzona na Pomarańczy po latach nie pęka.



11 Marca
Tylna klapa i widok na całość z dnia wczorajszego


Skoro przednie duro przyklejone to czas na doszczelnienie masą uszczelniającą Boll.



a to co dziś to już za dużo :D

lisek - 2014-03-12, 14:42

fajny majonez :D parę szczegółów mi się nie podoba i to ze nie będzie 2t ale fajnie ze coś nowego robisz. Nowy samochód zawsze daje więcej zapału do pracy niż stary :D
Bross - 2014-03-12, 19:52

Mnie się też nie podoba :D Nie mój styl - ten będzie taki w Hungarian Style... :/
lisek, To co mnie się nie podoba to :
Niepełny Clear Look, szyberdach, progi z tworzywa, i... przy okazji rozwiń co to "fajny majonez" bo nie ogarniam.

Przednie zawieszenie jest chwilowo bo potrzebuje się tym przemieszczać w garażu, docelowe będzie czyste i ładne.

Teraz trochę o postępach prac. Gdyby to ode mnie zależało - nie było by tego...

Progi firmy Steinmetz. (Ja tylko to składam do kupy :D )


Jutrzejszy dzień rozwali system... będzie mi wstyd ,że takie coś składam...

Jestem otwarty na każdą uwagę ,a także jestem skłonny do naciągnięcia projektu ku jego poprawieniu.

J.J. - 2014-03-12, 20:09

Bross napisał/a:
będzie mi wstyd ,że takie coś składam...

doświadczenia nigdy za wiele ;)

Sqall - 2014-03-12, 21:56

Ale zapierdzielasz z robota! Super. Myslelem ze to Twoj projekt, chyba jednak sie myliłem. Robisz komus auto?
pingor - 2014-03-12, 22:10

Prace idą w niesamowitym tempie. Bross nie martw się za kogoś - nie ty tym będziesz jeździł :D
Grunt żeby auto podobało się właścicielowi - szukasz takich "szczególnych ludzi" luknij na forum Multipli xD

Bross - 2014-03-13, 19:03

pingor, Sqall, Tak robię komuś - miałem robić longa ale wycofałem się. Longa może kiedyś sobie zrobię :D

Zabawa z progami.

Dziś właściwie ukończyłem zabawę z żywicą i włóknem ... progi osadzone i uszczelnione , w narożnikach pamiętałem o odpływie.

Masakra , najpierw musiałem dospawać rant ,który kiedyś ktoś zaczął i nie skończył... ok dokładne czyszczenie grunt, podkład guma , dopasowanie progów , przedłużanie , zmiana kształtu, żywica i mata.
Później po osadzeniu progów trzeba było zamaskować śruby więc szpachla z włóknem w ruch ,a na koniec zwykła szpachla ,wyrównywanie


Doszczelnianie gumą


i wreszcie przygotowanie pod podkład...
W podkładzie. - niewątpliwie znajdę coś do poprawki...



Normalnie mam dość tych progów ale udało się.

i kolejna rzecz ,która jak wiecie ... nie powinna mieć miejsca.


To wszystko na tym dziś spocząłem.

marecki - 2014-03-13, 23:24

chyba ciezko jest robic cos, z czym sie człowiek nie zgadza co?
bRq - 2014-03-16, 22:55

Jakbys szukal to mam tylny zderzak Project 601 ten co mialem w Trampolinie ;)
Bross - 2014-03-20, 21:46

bRq, wg mnie pasowały by takie zderzaki ,ale to nie moja brocha.
Przez ten tydzień robiłem poprawkami na podkładzie.
Znalazłem jakieś łódki ,ale ktoś mądry pomalował bitexem łódki, normalnie masakra.


Garnki po oczyszczeniu z rdzy i przyspawaniu nowych mocowań lamp ,zagruntowałem reaktywnym.


Trochę usprawniłem mocowanie Clear'ów ,kiedyś się podginało blaszki i było OK ,ale nigdy nie przekonało mnie takie rozwiązanie.
Ściąłem nity z oryginalnych mocowań i przyspawałem 3 szpilki ,które posłużą również za regulację lampy.

dzikU - 2014-03-24, 22:44

Podziwiam ze robisz komuś coś co Ci się nie podoba.. robota elegancka oprócz tych w pyte cudnych tjuningów :P

Ja szukam alternatywy dla 353 i coś słabo. Saab coś robił z 2t, zaporożec ma ciekawą V4. Z tico będzie to nawet nawet jeździć ale to dalej tico ;/
Ew 4t i kompresor ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group