To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Projekty - [ 1.1 AIR RIDE ] TrabanTynka by Długi

*mlody* - 2012-07-23, 09:48

14 zoll najgorszy romiar na niskie opony. Kumpel w polo ma 195/40 na 8 calach i szukał ze 3 czy 4 miesiące za tymi oponami
Aren - 2012-07-23, 15:40

pingor napisał/a:
Szkoda opon i niestety mamy takie drogi jakie mamy.
ty taki glebofil? eeee noo.. :roll:
rafal - 2012-07-23, 16:53

germanstyle to nisko szeroko czy wąsko wysoko? Nie wiem czy to to forum bo mam dobrą mazde 626 na alukole w 15 i stajkerem na klapie może zapodam? i ma ciemne szyby :D
Jak wpadne w większą dziure to przyciera spodem...załadowana 24m panela ma 7cm do gleby

marszal - 2012-07-23, 21:34

Ja mam do sprzedania fele Brock 8 cali i na tym naciagniete 195/40/14 info pw albo 880941982 zdjecia fel w moim temacie opony tak po 6 mm
bRq - 2012-08-03, 23:15

jedyna sluszna opona na 6" to 155/55 ;)

jak chcesz to od reki moge miec 185/50 :P

pingor - 2012-11-17, 16:04

Na życzenie bRq trochę info ode mnie ;)
Póki co ma nie ma jeszcze czym się chwalić ale kilka duperelków nazbierałem i szykuje się AIR RIDE.
Póki co chce postawić auto z instalacją i wszystko dokładnie posprawdzać ;) Tył jest miodzio i prawdopodobnie nie będę ruszał na tych oponach co mam zszedł do rantu felgi i całkiem fajny negat się zrobił. A z przodu muszę skrócić amory ]:> bo tak jakoś o tym zupełnie zapomniałem xD Ale najpierw chce zmierzyć o ile auto się podniesie do normalnej jazdy żeby dokładnie skrócić i nie stał do jazdy jak koza ani nie leżał zbyt nisko 8-)

Może za jakieś 2 tygodnie będę miał instalacje położoną to zademonstruję jak chodzi :lol:







2200 literków na minute więc powinno być w miarę szybko :-P


PS. Jest plan wsadzenia 195/40 co wy na to?

Efekt był by mniej więcej taki


Ponti89 - 2012-11-17, 16:47

pingor napisał/a:
PS. Jest plan wsadzenia 195/40 co wy na to?


to bardzo dobry plan, ale z fajną felgą ;) tylko jak chcesz użytkować auto na co dzień to z tym profilem komfort jazdy raczej nie bedzie już taki sam ;))
pzdr

lisek - 2012-11-17, 16:58

no no air dobry jest jakbyś bbs wrzucił mmm
pingor - 2012-11-17, 17:24

Nie za bardzo podobają mi się BBSy - jakoś nie mój gust.
Proszę tylko nie spodziewajcie się gleby że progi będą wręcz na ziemi bo to moje jedyne auto i muszę nim wjechać do domu, a niestety mamy takie dziury że pół koła wpada :cry: A dwa to nie śmieje mi się robić zimą za pług haha xD

A tył wygląda bardzo podobnie jak u liska teraz jak postawiłem furę bez powietrza ;)
Więc wydaje mi się że w miarę zacny efekt

Aren - 2012-11-18, 13:55

pingor napisał/a:
roszę tylko nie spodziewajcie się gleby że progi będą wręcz na ziemi bo to moje jedyne auto i muszę nim wjechać do domu, a niestety mamy takie dziury że pół koła wpada


prosze cie

Bross - 2012-11-18, 14:35

Trzeba się zmagać z codziennymi problemami ,a nie ich unikać.
Nikt tu nie mówił chyba o glebie 4cm sanie od zola, a ciut niżej nigdy nie zaszkodzi.
i Tak robisz Air Rida to nie będzie problemu sobie pośmigać niżej i w razie potrzeby wyżej. Więc gleba ma się nijak do tego.
Nawiązując do ocierania opon - przydało by się coś po modzić jakiś mały neg ,dzwonki.

Co do jazdy na glebie wielu z Nas ma sanki pare centów od zola i jakoś śmiga.
Pewnie ,że zdarza się połamać wydech, albo zaostrzyć kose ale nikt z tego powodu nie płacze i jeździ dalej. Ja też nieraz miałem przygodę z wydechem teraz przerabiam i robię jeszcze niżej. :D
Masz ładnie zrobionego Trabiego i jestem przekonany ,że te koła z porządną oponą oraz Air będzie robiło robotę


Zdaje się ,że masz chuderloki zamiast kabli przy wzmaku

Uważam ,że wzmak można schować w bok pod tapicerkę lub pod płytę bagażnika i będzie lepiej.

bRq - 2012-11-18, 18:25

Butla i kompresor jakie beda ? Zawory jakie przylacza maja ? 1/4" czy wieksze (na foto za bardzo nie widac)?
Jakbys chcial to mam do sprzedania nowe amory FK, ktore sa krotsze chyba o 7cm od orginalnych Trabantowych.
Co do wysokosci zawieszenia na airze to mozna zrobic, zeby przod kladl sie sankami na ziemi, a do jazdy koza, ze glowe w nadkole wlozysz :D u mnie na 3 balwankach przod podnosi sie kolo 15cm. Bede zmienial na 2 balwanki, bo mi tak wysoko nie potrzeba, zeby sie podnosil ;)

pingor - 2012-11-18, 22:39

No przód chce zrobić właśnie podobnie jak ty masz amorki zrobione ;) Z 8 cm pewnie trzeba zabrać z amora xD za mocowanie (ten falsik sprężyny) powinno chyba zejść okucie żeby w miarę to wyglądało 8-)

Hamamatsu robił mi okucia z innego forum gdzie nie krzyczą na glebie hehe i podjął się także skrócenia amorów. I wydaje mi się że to będzie dobre rozwiązanie bo wie co robi w końcu nie pierwsze autko na AIR wychodzi z pod jego ręki :D a dwa to okucia są już dostosowane pod te amorki co mam

Tylko nie wiem co z tyłem bo przydało by się chyba też z 4-5 cm niżej i nie wiem gdzie to podebrać haha, chyba z tej tulejki co idzie od bałwanka do mocowania w kaście u góry. Bo jak patrzyłem to mam tam jakiś luz. Mogłem myśleć trochę wcześniej i też kupić amory od Łady ale co tam zrobimy tyle ile się będzie dało z tego co mam bo i tak dużo by mi to nie pomogło bo raczej musiałem się opierać na bałwankach i takiej konstrukcji jak widać :D

Zresztą co dużo gadać tak to wygląda:








PS. a to przy okazji sobie zrobiłem i jeszcze nie dokończone jak widać








bRq napisał/a:
Butla i kompresor jakie beda ? Zawory jakie przylacza maja ? 1/4" czy wieksze (na foto za bardzo nie widac)?
Jakbys chcial to mam do sprzedania nowe amory FK, ktore sa krotsze chyba o 7cm od orginalnych Trabantowych.
Co do wysokosci zawieszenia na airze to mozna zrobic, zeby przod kladl sie sankami na ziemi, a do jazdy koza, ze glowe w nadkole wlozysz :D u mnie na 3 balwankach przod podnosi sie kolo 15cm. Bede zmienial na 2 balwanki, bo mi tak wysoko nie potrzeba, zeby sie podnosil ;)


Butle są 4 :] hehe nie żartuje 4 sztuki po gaśnicach wkomponowane w boczki w bagażniku. Zawór jest 1/4 - 2200 litrów / minute do tego naolejacz i odwadniacz :-P

Bross napisał/a:
Trzeba się zmagać z codziennymi problemami ,a nie ich unikać.
Nikt tu nie mówił chyba o glebie 4cm sanie od zola, a ciut niżej nigdy nie zaszkodzi.
i Tak robisz Air Rida to nie będzie problemu sobie pośmigać niżej i w razie potrzeby wyżej. Więc gleba ma się nijak do tego.
Nawiązując do ocierania opon - przydało by się coś po modzić jakiś mały neg ,dzwonki.

Co do jazdy na glebie wielu z Nas ma sanki pare centów od zola i jakoś śmiga.
Pewnie ,że zdarza się połamać wydech, albo zaostrzyć kose ale nikt z tego powodu nie płacze i jeździ dalej. Ja też nieraz miałem przygodę z wydechem teraz przerabiam i robię jeszcze niżej. :D
Masz ładnie zrobionego Trabiego i jestem przekonany ,że te koła z porządną oponą oraz Air będzie robiło robotę
Obrazek

Zdaje się ,że masz chuderloki zamiast kabli przy wzmaku
Obrazek
Uważam ,że wzmak można schować w bok pod tapicerkę lub pod płytę bagażnika i będzie lepiej.


Ocieranie z tyłu mam nadzieje załatwi Air i niski profil ;) bo zejdzie niżej przez co z automatu robi się negat 195/40 guma i powinno stykać bez problemu :-D
U mnie zbyt duża gleba będzie problematyczna w skręcaniu. Bo jak będę musiał jeździć na zbyt dużym ciśnieniu żeby auto skręcało to zawieszenie z przodu będzie zbyt twarde. Muszę wszystko wymierzyć i przetestować. To moje pierwsze doświadczenie z Air.

Co do kabli to dawno są już inne bo dojechał do kompletu jeszcze kondensator więc puściłem sobie w końcu porządne przewody :dyktunia:

bRq - 2012-11-19, 21:45

U mnie czy auto jest nisko czy wysoko jest twardo :)
To kwestia osadzenia poduszek. Z tylu mam rekawy zamiast poduch, dlatego nie ma problemu z ocieraniem poduchy :)
Zawory 1/4" to padaczka troche, bedzie wolno chodzic (w sumie to tez zalezy od amorkow, a raczej ich twardosci). Zawory rozumiem plytkowe jak na zdjeciu?

Sqall - 2012-11-19, 21:58

Jestem zazdrosny...

ten przod nie za długi przypadkiem? Cała golen. Wygląda jak by miała byc straszna koza.

Qbs - 2012-11-19, 22:51

bRq napisał/a:
Z tylu mam rekawy zamiast poduch

masz te rękawy z czego? Kabina od jakiegoś tira? Dej no konkret, bo temat na topie.

Sqall - 2012-11-20, 00:28

Scania ;)
pingor - 2012-11-20, 07:59

Sqall napisał/a:
Jestem zazdrosny...

ten przod nie za długi przypadkiem? Cała golen. Wygląda jak by miała byc straszna koza.


To tylko pierwsza przymiarka i do testów. Będzie skracany amor albo inny krótszy więc będzie niżej ;)

bRq napisał/a:
U mnie czy auto jest nisko czy wysoko jest twardo :)
(...)
Zawory 1/4" to padaczka troche, bedzie wolno chodzic (w sumie to tez zalezy od amorkow, a raczej ich twardosci). Zawory rozumiem plytkowe jak na zdjeciu?


Jak wspomniałem zaczynam zabawę z tym i w przyszłości nie powiedziane że się coś nie zmieni ;) Wydaje mi się że i tak lepiej takie zawory bo są i tak dość szybkie niż jakieś do LPG gdzie auto się rusza 2 minuty... a wydawało mi się trochę bez sensu kupowanie zaworów innego rozmiaru niż reszta bo cały układ wraz z okuciami mam na 1/4 bo jak się na to patrzy z teorii to nigdy nie wiadomo jak wyjdzie w praktyce ]:>

Co do amortyzatorów to mam motocyklowy gęsty olej wlany i dzięki tak jak bRq nie będę potrzebował tyle ciśnienia w bałwanach żeby jeździć w miarę twardo i wygodnie ;)

Minus taki że wolniej będzie skakać :cry:

lisek - 2012-11-20, 17:59

z tego co wiem na zaworach z lpg odpowiednio przerobionych można uzyskać niezła prędkości, kiedyś słyszałem że ktoś za 30zł przerabiał jeden zawór teraz żałuje mogłem kupić zobaczyć jak to robi.
bRq - 2012-11-22, 20:21

Tu sie mylisz ze swoja teoria pingor :)
Na zaworach 1/4" wogole nie bedzie skakac :lol:
Tez mam wejscia na 1/4", ale w nie sa wkrecone tulejki z 1/4" na M10x1.
Moj air nie ukrywac robie, bo zalezy mi na szybkosci, nie tylko na tym, zeby auto sie podnosilo 5minut.
Mam porownanie zaworow 3/8 i 1/2". Roznica wg mnie jest mega.
Polaczenie od zbiornika do zaworow musisz miec bardzo duzy zapas powietrza, zeby to fajnie chodzilo, chyba ze chcesz zeby auto poprostu sie podnosilo i opuszczalo to co innego.

Dla porownania:
Zawory 3/8" i zwykle zlaczki na waz 10, ktore mocno dlawia uklad. Te zawory mam do sprzedania (3 komplety)
https://www.youtube.com/w...k&feature=g-upl

Zawory 1/2" i zlaczki 3/8" na waz 10, ktore wogole nie dlawia ukladu. Tyl, ktory nie jest pusty (caly bagaznik jest pelny) odrywa sie od ziemi, a amorki mam twarde.
https://www.youtube.com/w...k&feature=g-upl

Pneumatyka przemyslowa sie klania :)

pingor - 2012-11-22, 22:34

Póki co ograniczają mnie trochę koszty, a dostałem też trochę gratisów z zaprzyjaźnionej firmy, a jak to mówią darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda - to póki co będzie taki zestawik :D
Na zawody skakania jeździć nie będę 8-)

Wydaje mi się że i tak będzie fajny bajer :lol:
Bo nikt przed nami nie odważył się zamontowania Aira w Trabim ]:>

PS. tu masz też 4 zawory 1/4 czyli tak jak ja mam i wydaje się dość szybko
http://www.youtube.com/watch?v=fM-sXsnRHA0

dzikU - 2012-11-23, 11:55

i 2 butle i 2 kompresory :lol:
bRq - 2012-11-23, 19:57

Butle i kompresory to akurat dobrze :P
Ja tez mam 2 kompresory, a butle poki co jedna 25L.
Te zawory co oni maja sa raczej inne niz twoje. Ty masz plytkowe, a oni podejrzewam, ze maja membranowe, ktore sa szybsze.
Tak czy inaczej... Wazne, ze ktos cos robi ;-)

pingor - 2012-12-02, 18:00

Mały update ode mnie ;)










mrkubek - 2012-12-02, 18:29

Ładnie to wszystko się komponuje w tym bagażniku :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group