To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - Kolektor wydechowy i dolot

j3drus - 2008-12-20, 22:19
Temat postu: Kolektor wydechowy i dolot
Siema, chodzi mi po głowie pomysł zrobienia do trampka kolektora wydechowego 4-2-1(reszta układu wydechowego oczywiscie też będzie przebudowana) do tego dolot i stożek ;-) Chciałem zapytać czy ktoś zna wymiary takiego kolektora? (długość rur średnica) takie samo pytanie mam odnośnie dolotu jaka powinna być średnia i długość rury z kwasówki od gaźnika do stożka?
z góry dzięki pzdr ;-)

bRq - 2008-12-21, 03:24

wymiary kolektora sciagnij z kolektora od 1.3
j3drus - 2008-12-21, 10:29

Niemam kolektora od wartburga, gdybym go mial to nie robilbym nowego. Zreszta ten kolektor to odlew zeliwny, a ja chce go wykonac w postaci rur z kwasowki.
bRq - 2008-12-21, 15:42

domyslilem sie, ze chcesz robic barana, wiec podalem Ci kolektor na wzor
TrabiVR6 - 2008-12-21, 16:43

Ja bym wolał kupic jakiś dedykowany do polo kolektor rurowy,albo udac sie do firmy co robi takie rzeczy bo zrobienie kolektora to nie takie proste jak sie wydaje.Trzeba to odpowiednio wyliczyc itd.Inaczej mozna wieksza krzywdę silnikowi zrobic takim wynalazkiem.Potem możesz sie dziwic dlaczego uszczelka pod glowica ci sie konczy raz na 3 miesiace.Koszt nowego kolekrota w Łodzi to okolo 1000pln u niemcow mozna kupic uzywke za 50-200 euro
j3drus - 2008-12-21, 18:14

Wiem że to nie takie hop siup ;-) Najlepiej byłoby zrobić tak jak napisał bRq, albo dorwać kolektor od wartbiego, ma ktoś może fotki takiego kolektora?
Maciek - 2008-12-22, 20:32

Nie ma u ciebie szrotów w okolicy? Silniki vw na małym bloku ( 1.0 do 1.6) były montowane do co drugiego golfa, do wszystkich polo do 94, 1.6 z golfa 3 i polo 2n to też w zasadzie to samo. W skodzie felicji był ten sam silnik, a jak wiadomo z CT skrzynię 5 z felicji da się ożenić z półosiami z trampka ]:> Za 30-50 wyrwiesz kolektor i dwururkę a zaoszczędzone pieniądze wlej do baku.... Poza tym wydasz 1kzł na kolektor i stożek co da ci kilka koni, za te pieniądze ja bym się bawił w silnik 1.6 (75km) i albo walka z wtryskiem albo gaźnik z 125p.

http://allegro.pl/item504...1_6_silnik.html
http://allegro.pl/item492...opkt_1994r.html
http://allegro.pl/item510...94_kod_aea.html

j3drus - 2008-12-22, 21:46

Szroty oczywiście są :D Dobrze radzisz żeby dorwać coś ze szrotu. W swap raczej nie będę sie bawił, nie mam najlepszego zaplecza, a cena za kompletny silnik na wtrysku w przyzwoitym stanie przekroczy mój budżet :cry: Myślałem też nad zmianą wałka rozrządu z polo 1.3GT, pozostaje tylko rozwiązanie kwestii elektrycznej pompy paliwa :D
Sqall - 2008-12-23, 00:41

To już nie lepiej swap na 1.3 z wartka? Planowanie glowicy + nowa uszczelka żeby lipy nie było. Do tego dolot z gaźnikiem 2gardzielowym z gofra bo podobno daje coś tam. Stożek, wydech jakiś inny i kilka PS powinno być. Ja tak zamierzam robić. Kosz nie jest taki wielki.
Maciek - 2008-12-23, 11:09

Ciekawe dlaczego golfiaże zamieniają dwu gardzielowe pierburgi na webery z 125p :-P Te gaźniki były fabrycznie w silnikach 1.3 do 1.5, części typu dysze gardziele itp są jeszcze dostępne, ten gaźnik można skonfigurować jak się chce. I nie ma elektroniki. Nie mówię że będzie miał 100km i palił 5/100, ale powiedzmy silnik z wartka, porting głowicy i wałek z polo gt :roll: Chciałbym kiedyś dorwać wałek np z 1.4 albo 1.6 i pomierzyć wzniosy zaworów i czasy otwarcia, łatwiej o taki wałek niż z 3f.
j3drus - 2008-12-23, 12:53

Może się skuszę na wakacjach na ten silnik wartka :D A póki co taki wałek spełniłyb swoje zadane w 1.1?
http://moto.allegro.pl/it...k_rozrzadu.html

TrabiVR6 - 2008-12-23, 13:11

To chyba jest na "dużym" bloku wiec watpe zeby podszedl
Maciek - 2008-12-23, 19:55

szukaj 1.6 z golfa 3/felicji. te z golfa1/2/jetta to pokrewne 1.8 i 2.0. Silniki na małym bloku maja wydech z przodu a dolot z tyłu, duże maja wszystko z tyłu. W starszych ibzach też znajdziesz takie silniki.
j3drus - 2008-12-23, 20:57

Dzięki ;-) nie chce dalej ciągnąć offtopa o tych wałkach, ale zapytam ostatni raz :-D
Ten wałek wygląda na taki sam jak "polowski" co o nim myślicie? chyba już na oko widać że wznios krzywek jest większy :D
http://moto.allegro.pl/it...lf_iii_1_6.html

Maciek - 2008-12-24, 18:14

Tak! Golf 3 silnik 1.6 8v 75 koni. Tylko taki wałek nie ma krzywki dla pompy paliwa :-| Więc należny się wyposażyć w pompę np z poloneza trucka diesla, albo jakiegoś golfa na wtrysku tam najczęściej były dwie pompy, jedna w baku a druga kajsik indziej. ( za tylnym nadkolem bodajże)
J.J. - 2008-12-24, 18:59

kajsik :D
hehe :D ciul :D


sorx nie moglem sie powstrzymac :D
wspomnienia z Zwickau jak z gabrielem i olkiem limo sie wozilismy :D

j3drus - 2008-12-24, 21:19

Maciek napisał/a:
Tak! Golf 3 silnik 1.6 8v 75 koni. Tylko taki wałek nie ma krzywki dla pompy paliwa :-| Więc należny się wyposażyć w pompę np z poloneza trucka diesla, albo jakiegoś golfa na wtrysku tam najczęściej były dwie pompy, jedna w baku a druga kajsik indziej. ( za tylnym nadkolem bodajże)

Z brakiem krzywki nie będzie chyba problemu. Chłopaki z forum fiata Uno tez przekładali wałki staczając wałek o odpowiednim miejscu, aby zrobic odpowiednią krzywkę :D
Na wiosne zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie muszę pomierzyć wznios krzywek tego wałka ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group